Ja, je kunt je stereoapparaten aansluiten op de line-in van je geluidskaart, en dan met bijv. Audacity of Soundrecorder van standaard Windows het signaal opnemen. Met geavanceerdere software kun je vervolgens de boel oppoetsen en opleuken als je dat graag wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ik had niet eens gezien dat het jouw vraag was ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan er ook geen duim voor geven
:(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben jij nog steeds ontduimt?
Ik heb al mijn platen bandjes m.b.v. Roxio Easy Media Creator gedigitaliseerd. Ik denk dat het met Nero ook wel kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan bij de meeste electronica zaken vaak wel een usb platenspeler kopen met bijgeleverde software, kosten meestal rond de 70 euro. hiermee kan je in iedergeval je lp's makkelijk converteren naar bijv. mp3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is mogelijk. Voor vinyl om te zetten naar .MP3 heb je een USB-platenspeler nodig. Zie bron1.

Om cassette bandjes om te zetten naar .MP3 heb je zoiets als Bron 2 nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog één tip: Als je je vinyl met een goede kwaliteit over wilt zetten, dan komen die platenspelers met USB niet in aanmerking. Zoek maar eens de tests op, op het internet.
De elementen en armen en electronica zijn van inferieure kwaliteit.
Dan moet je een kwaliteits platenspeler hebben en een RIAA voorversterker.
Met die cassettes zal het wel loslopen, want die ruisen van zichzelf al zo, dat er niet veel eer aan te behalen valt.
AWM