Het heeft inderdaad iets te maken met de energiebeheerschema's in Windows.
Het feit dat jouw energiebeheerschema op de zuinige stand springt hoeft niet altijd jouw draadloze netwerk uit te schakelen.
De oorzaak ligt in de instelling van jouw draadloos netwerk apparaat.
Je kunt dit probleem op de volgende manier oplossen:
Ga naar het icoon 'Deze computer'.
Klik nu met de rechtermuisknop, en selecteer eigenschappen.
Selecteer nu het tab blad 'hardware'. Druk op de knop 'Apparaat beheer'. Klik in Apparaat beheer op het plusje bij 'Netwerk Adapters'. Selecteer je netwerkadapter. Klik nu met de rechtermuisknop. selecteer 'eigenschappen'. Vind het tabblad 'energiebeheer'. Nu komt het belangrijkste. VINK HET VAKJE UIT: 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'. Druk op OK. Zo zou het goed moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet je pc herstarten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is mijn tip niet bruikbaar, misschien hebben andere GV'ers suggesties.
Sterkte!

Andere antwoorden (3)

Misschien heb je bij de stroombesparingsinstellingen staan dat je geen WIFI wilt wanneer er geen netstroom gebruikt wordt. Meestal zit er een programmaatje standaard geinstalleerd wat automatisch overschakelt naar andere instellingen bij accugebruik of met voeding hier kun je kijken of er zoiets ingesteld staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eens kijken bij je apparaatbeheer.
Dan naar de hardware van je draadloze ontvanger in je laptop. En kijken bij het vinkje "uitschakelen voor energiebesparing" o.i.d.
Dat zou hem HEEL goed kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Dell laptops kun je in de bios vertellen dat de interne netwerkkaart (met kabel) uitgeschakeld dient te worden bij batterij-gebruik. Dit is dan een hardware-setting, die dus niet in het windows control-panel te regelen is.