Kunnen wij nog zonder computer?

Je ziet het wel in science fiction films: de communicatie sattelieten worden vernietigd en de mensheid is volkomen stuurloos maar is dit ook echt zo of hebben we de mogelijkheid vrij snel terug te schakelen?.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik vrees van niet. De mens maakt zichzelf steeds afhankelijker van techniek zodat we op een gegeven moment niet meer zonder kunnen.
Uiteraard verzinnen we weer allerlei extra techniek om te voorkomen dat we zonder techniek komen te zitten.
En techniek werkt niet zonder energie, dus feitelijk kunnen we nu al niet meer zonder energie. dan valt de hele maatschappij in duigen. En volgens Murphy zal dat een keer gaan gebeuren.

Onze soort zal het wel overleven, want er zijn nog steeds mensen die nog leven in harmonie met de natuur, zoals de westerse mens leefde voor de ontdekking van de landbouw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

We komen in de problemen. Internet is grootschalig geworden voor effectieve communicatie in geval van nucleaire oorlog; Het idee was dat boodschappen niet meer over een maar over duizenden verbindingen bij de ontvanger kunnen komen. Zonder electronica hebben we alleen al communuicatief een groot probleem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuurlijk.. Er zullen wel wat mensen doodgaan, maar waarom niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee joh, tuurlijk niet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nou somigge wel en somiche niet bijv een bejaarde kan zonder maar wij zijn de jeugd dus dan is het lochisch msn en en hyves bijv maar dat doen we allen om contact met elkaar te hebben
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kunnen ja, willen: absoluut niet. Ook wij hebben een instinct. Wij zijn inventief en survivallen wel.

Het zit niet in de mens; opgeven. Op de grond gaan liggen doodgaan is niets voor ons.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij kunnen zeker nog zonder een computer. Het enige nadeel is dat we dan alleen nog de primaire levensbehoeftes kunnen vervullen. Eten en slapen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat dat eten jouw bord bereikt zonder de aanwezigheid van een computer.
bedoel je ook telefoons enzo? Want ik denk dat we wel zonder zouden kunnen hoor, maar het leven zou er niet leuker op worden..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat kunnen we. Alleen een hoop dingen kunnen we nu veel efficienter en makkelijker en meer doen.
Wat zouden we zonder computer doen? Ik denk kletsen, vragen beantwoorden, mensen leren kennen, ruzie maken en liefhebben en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.
Alleen gaat het online soms makkelijker, veel dingen dan. Niet alles:) Voor sommige dingen wil ik offline zijn:)