Kan internetradio populair worden?

Eigenlijk is dit mijn vraag: Via het internet zijn vele duizenden radiostations te beluisteren. Is er een station dat alleen door het internet populair is geworden? Ik bedoel dan een station dat alleen op internet uitzendt en niet ergens daarvoor al bekend was als "normaal" radiostation?

AWM
15 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De website punkradiocast.com is in zijn genre erg bekend geworden. Met 20 miljoen unieke luisteraars over de wereld mag je dat toch wel succesvol noemen! ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet of er een station is dat alleen op Internet uitzendt.
En om te antwoorden op je 'hoofdvraag':
Ik denk dat de 'normale' radio toch veel populairder blijft, want als je op Internet zit ga je veel sneller andere muziek opzoeken, zodat je heel de tijd je lievelingsmuziek kan beluisteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het zeker populair zal worden. Internettoegang komt in steeds meer apparaten beschikbaar, nu ook al in radio-achtige apparaten.
Er zal altijd een keuze blijven tussen radio-achtige zenders op internet, en je eigen bronnen met je eigen muziek, waar je ook nu al met sommige apparaten gewoon altijd bij kan, waar je ook bent (iPhone met Simplify, en je hebt OVERAL AL je eigen muziek bij je, waar je maar 3G dekking hebt)

- Met radio achtig bedoel ik: je kiest een soort muziek, maar niet de nummers, bijvoorbeeld radio3 of Radio4
- Eigen keuze is duidelijk: je eigen muziek

Er is ook al weer een tussenvorm: Last.fm. Je geeft bijvoorbeeld een naam op van een zanger of band waar je fan van bent, en je krijgt at random alle muziek van die zanger of band en ook alle bands die er iets van weg hebben. Voorbeeld: als je op Last.fm een Bowie zender aanmaakt, krijg je alles door elkaar van Bowie, maar ook van Roxy Muziek, Placebo, Lou Reed en alles wat in diezelfde sfeer zit. Gaaf!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik luister eigenlijk al jaren voornamelijk naar internet radio.
Bijvoorbeeld de jaren 80 en 90 kanalen van radio 10.
Perfect voor op het werk.
Wanneer de muziek uitvalt dan moet ik optreden want dan is er een netwerkstoring, dus ook nog eens een handig 'tooltje'.

Conventionele radio luister ik eigenlijk alleen nog maar in de auto.