Vochtig toiletpapier werkt ook erg goed. (Want als het goed is voor mijn billen, dan geldt dat ook voor mijn beeldscherm ;-) )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit werkt super!

Andere antwoorden (10)

Zorg in eerste instantie dat je computer/laptop uit is wanneer je gaat reinigen.
Zelf gebruik ik dezelfde doekjes die ik gebruik voor mijn bril, die ik haal bij de Wibra.
Niet te hard drukken of je beschadigt de boel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zou je 'm uit zetten?? Ben je bang dat je je icoontjes op het bureaublad wegpoetst? :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kans op beschadiging van de chips achter je scherm minimaliseren.
Om maar te zwijgen van mogelijke polarisatie.
Bij bijvoorbeeld de MediaMarkt krijg je speciale beeldscherm reinigings doekjes. Deze zijn een beetje vochtig waardoor ze je scherm redelijk goed schoon maken. En het spul laat geen strepen achter. Al met al een goede methode om je scherm te zuiveren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb die doekjes ook gekocht, maar bij mij werken ze niet. Ze laten strepen achter en nemen het vuil niet op, maar geeft het juist af
http://www.vikingdirect.nl/catalog/search.do?Ntt=laptopscherm+schoonmaken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het produkt Instanet voor brillen is uitstekend en streepvrij en krasvrij maar vraag de prijs niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stukje keukenpapier bevochtigd met Glassex (afwasmiddel + spirtus) niet nat wel vochtig. Daarna afnemen met droog keukenpapiertje (papierenzakdoekje werkt ook)
Let erop dat het niet te nat is, vocht en elektronika gaan niet samen.
Maak geen krassen.
Maar mocht je in de situatie zijn dat je van gekkigheid niet weet wat je met je geld moet kun je natuurlijk ook de speciale doekjes kopen.
Ik draag geen bril dus heb die doekjes ook niet.
Ik heb drie kleine kinderen en maak m'n schermen wel eens schoon met z.g. billendoekjes, werkt ook. Eigenlijk maak je alleen maar een stukje plastic schoon je moet het niet moeilijker maken dan het is.
Wel echt opletten met vocht. Mocht het echt nat worden, voeding eeruit, accu eruit week laten drogen alles er weer in en in 99 van de 100 gevallen werkt het weer (ik heb geregeld m'n telefoon in de plomp laten vallen :) )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oh ja, niet te hard duwen, zodra het beeld vervormt duw je te hard.
En ik zou niet weten waarom ie uit zou moeten zoals ze hierboven beweren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk zou ik geen keukenpapier nemen. Sinds ik hydrofiel washandjes gebruik om mijn bril schoon te maken, heb ik veel minder krassen op mijn bril. Papier schuurt enigszins.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit moet je echt NIET doen! Keukenpapier is slecht omdat er vaak vezels of plastic in zit om het steviger te maken, en dit verhoogt de kans op krassen. Daarnaast moet je echt niet met spiritus of glassex op je scherm gaan klooien, want dan beschadig je de beschermende laag die erop zit!
Ik gebruik 'ruitschoon' (rood) van de HEMA (ook op de kunststof TFT's). Da's bedoeld voor in de auto.
En zachte hydrofiel washandjes. Ook van de HEMA (nee, ik werk niet bij de HEMA ;)). Werkt goed. Let wel op dat 't doekje niet te nat is als je bij de randjes bent - anders kan 't misschien naar binnen lopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het meest simpele is een schone vochtige microvezeldoek...

Ga geen TFT reiniger halen bij de PC speciaalzaak, want dit gaat een paar keer goed en dan is de toplaag van je TFT scherm naar z'n grootje...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sowieso goed oppassen met bepaalde schoonmaakmiddelen, ik weet niet uit mijn hoofd welke dit zijn, maar er zit op sommige schermen een coating die hier niet tegen kan. Als je dan het verkeerde middel gebruikt blijf je altijd strepen zien.

Gepost op: zaterdag 11-04-2009 19:14:11
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
met een stof doek!
niet met een natte
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon erop hijgen en met een zachte doek schoon wrijven....