Waar slaat Windows Live Mail zijn documenten op?

Ik heb windows live mail, en heb net een document toegestuurd gekregen. Deze heb ik geopent en daarme verder gewerkt. Dus ook steeds tussentijds opgeslagen. Maar nu kan ik het niet meer vinden? Ik heb de zoekfunctie bij verkenner ook al gebruikt maar niets kunnen vinden.
Waarschijnlijk zal het dus ergens bij een temp. map staan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als je wel een bestandsnaam weet zou ik als ik jou was het volgende doen.

- Start --> Uitvoeren --> CMD {enter} (dat CMD type je dus in).
Vervolgens hoor je op een command prompt schermpje uit te komen, meestal sta je dan in bijvoorbeeld c:\documents and settings\...\... maar het kan ook zijn dat je terecht komt op c:\. Voor alle zekerheid kun je het beste cd\ {enter} intypen om er zeker van te zijn dat je op de zogenoemde root van de schijf zit.

Vervolgens type je dir {bestandsnaam} /s /p {enter} in. Mogelijk zie je bij de resultaten dan wel in welke map het bestand staat.

Je kunt dit zonodig herhalen op andere schijven door de letter in te typen (bijvoorbeeld d: {enter}) waarna je het bovengenoemde dir commando nog eens kunt herhalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Open het bestand nog een keer en kies in het programma waarmee je werkt voor 'Opslaan als...'. Dan zie je direct de map waarin gewerkt wordt.
In Verkenner kun je dan naar de temp-map gaan en naar je bestand zoeken. Met een beetje geluk heeft het bestand een makkelijke naam en kun je het zo terug vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk, dat is handig! :-)
Probeer het nog een keer te simuleren met een ander bestand vanuit live mail. Open dat bestand, maak er een kleine wijziging in, en kies dan: sla op onder een andere naam. Kijk waar de machine naar toe verwijst. Dikke kans dat dat andere bestand daar ook staat.

Als je het bestand bijvoorbeeld in Word hebt gebruikt, dan kan je ook word opstarten en bij de laatste documenten kijken. Zit volgens mij onderaan in het menutje bestand.