Hoe zie je internet over 15 jaar?

Ik bedoel zullen er nog meer dingen door verdwijnen? Net zoals chatten en spelletjes online het op straat spelen van kinderen in mijn ogen heeft veranderd.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat internet in zijn huidige vorm over 15 jaar niet meer bestaat.

De komst van IPv6 is hier de eerste aanzet toe. Internet is nu nog een "verzameling van individuele entiteiten", dat zal denk ik verdwijnen. Dus geen individuele sitejes meer, maar veel meer portals.

Internet is de gedigitaliseerde samenleveing en zal dus evenzo veranderen.

Bovendien denk ik dat de toepassing van het internet nog drastisch zal gaan veranderen. Internet is nu toch nog voraal een digitale kaartenbak (je zoekt informatie, zoekt in de kaartenbak en neemt de infoormatie tot je) en dat zal gaan veranderen. Veel meer on-line werken (Office op het internet bijvoorbeeld) en veel meer focus op aanbod dan vraag (bijvoorbeeld de eerste schreden van TV kijken via het internet)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zie voor de komende 15 jaar geen veranderingen meer voor kinderen. Wel dat internet steeds dieper de samenleving in gaat.

De PC zoals we die nu kennen zie ik in de komende 15 verdwijnen. Daarvoor zie ik in de plaats laptopachtige apparaten zonder een echt grote harde schijf. De bestanden worden opgeslagen op een server en zijn toch overal oproepbaar.

Het zal steeds makkelijker worden administratieve banen thuis uit te voeren, waardoor er steeds minder kantoren nodig zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Internet stop over een jaar of 5 met ontwikkelen ook in de samen leving blijft het op dit niveau hangen. Er komt iets nieuws. Er zijn namelijk berichten dit over een jaar of 6 Skynet (een groot programma die alles op internet in de gaten houd) zichzelf gaat verbeteren. Dus Skynet die nu nog mannetjes nodig heeft om weer gemaakt te worden, dit straks niet meer nodig heeft. Mijn conclusie Skynet gaat dan iets ontwikkelen wat veel beter en sneller is dan internet. Wij gaan daar ook gebruik van maken. Maar internet blijft zijn inpakt op de samenleving houden als wat het op dit moment heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Internet zal wel één grote ramp worden ;)
Dus landen gaan ingrijpen.

Er zal zeker wel een grote verandering plaats vinden.
Maar mijn fantasie is niet groot genoeg om te bedenken wat dat zal zijn.

Besides, thats not up to me ;)