Hoe zorg ik ervoor dat filmpjes vanaf mijn laptop duidelijk zonder vervaging op mijn tv worden afgespeelt?

Laptop verbonden met Plasma scherm via HDMI kabel. Probleem doet zich voor met het afspelen van alle filmpjes zoals dvd's, .avi, youtube enz. Het probleem doet zich ook voor bij het afspelen via media center. Op mijn laptop gaat het allemaal voeiend, maar op mijn tv gaat er steeds een hoizontale vage balk naar beneden.
Laptop type: Acer Aspire 6920G

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Ik denk dat de fout bij de tv zelf is kijk b.v of de tv op pal of ntsc is in gesteld de fout doet mij ook denken aan een freqwentie fout probeer het gewoon via de tv uitgang van je laptop
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de filpjes - en met name van YouTube - zijn van een resolutie hoog genoeg voor je laptop scherm, op een grootbeeld Tv wordt dit wel anders omdat de electronica van de TV dit probeert te corrigeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een streep door het beeld heeft 9 van de 10 keer te maken met het probleem Pal/ntsc. Dit is simpel op te lossen. Bij je laptop heb je vaak een cd-rom of een programma om zulke instellingen in te stellen.

Mocht je dat niet hebben dan kan je gaan naar monitoren ergens bij instellingen en dan klik je op jouw tv-scherm. Hier stel je dan in wat voor soort scherm het is bijv. pal 60 hz of pal 50 hertz.

Dit zou het probleem moeten oplossen. Gewoon even alle opties proberen als je het niet zeker weet en je komt erachter.

Sorry voor de karige uitleg maar ik heb geen Windows pc dus kan niet kijken onder welke optie het zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft je laptop een HDMI-uitgang? Komt hier full-HD of enkel HD-Ready uit (full HD 1020p, HD-Ready 720p) of enkel een DVI-signaal?

Je tv zal proberen dit signaal te corrigeren naar een formaat dat hij kan afspelen. Dus de HDMI instellingen van je TV (plasma/LCD) aanpassen aan wat je lapstop levert.

In de eigenschappen van je laptop moet ook het formaat van de TV aangeven (PAL/NTSC/etc).