Ik heb een laptop thuis en op mijn werk een pc . Kan ik heel eenvoudig een verbinding leggen met mijn werk pc zodat ik bij alle files kan? Hoe?

Ook uitleg als het zou kunnen graag . Groetjes

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Het belangrijkste hierbij is wat het werk daarvan vind als je via een onveilige lijn verbinding wilt leggen met het netwerk op het werk.

Als het verder geen probleem is dan kun je teamviewer gebruiken, voor een uitgebreide uitleg kun je naar www.teamviewer.nl. Teamviewer kun je gratis downloaden, het nadeel hiervan is dat de verbinding na zo'n 2 uur autmatisch wordt gestopt doordat het eigenlijk voor prive gebruik is. Hierna kun je deze verbinding weer opnieuw leggen.

De basis van deze manier van werken is dat je niets hoeft te installeren, alleen maar tijdelijk uit te pakken. Je start het programma op en je krijgt een id van 7 cijfers + een wachtwoord van 4-6 karakters. Deze kun je dan aan de andere kant van de lijn (thuis in dit geval) invullen.

Verder kun je verbinding maken via RDP (MSTSC), maar daarvoor moeten wat poorten worden open gezet bij je werk en dat raad ik dan ook helemaal af om te doen als je niet precies weet of er gevolgen met zich meebrengen met deze actie.
Behalve deze 2 voorbeelden is er bijvoorbeeld ook VNC viewer en via msn kun je ook verbindingen leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

GoToMyPC is een professionele oplossing. Kost een beetje, maar is veilig. Daarnaast heb je ook de gratis versie van bat programma, meer ik ben de naam vergeten.
Het is niet echt gevaarlijk voor jouw werk, want je bent beperkt tot de folders waar je op je werk ook al toegang hebt.
Het werkt perfect. Ik werk vanuit NL op mijn PC in twee bedrijven ergens in Azie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bij een (middel)grote organisatie werkt is het vrijwel uitgesloten dat je bij de bestanden op je laptop kunt. De werkgever heeft dan toegang tot het netwerk afgeschermd middels firewalls en proxy servers. Soms kun je dan nog wel bij je zakelijke mailbox, maar ook alleen dan als de werkgever het faciliteert.

Is het jouw eigen bedrijf (je schijft niet hoe jouw werksituatie is) dan heb je beveiliging zelf in de hand en kun je een van de oplossingen gebruiken in de antwoorden hierboven.

Lukt dat ook allemaal niet dan kun je bestanden nog op een online webshare zetten, je kunt er dan van huis uit bij. Maar of dat de bedoeling van de werkgever is, waag ik te betwijfelen. In bijgaande link vind je 28 gratis opslagmogelijkheden voor het web. Gratis betekent vaak wel reclame of zeer beperkte mogelijkheden, of het werkbaar is moet je zelf even uitspitten.

Succes!
paulus811
14 jaar geleden
Het eenvoudigst en veiligst (zo, genoeg st) is een verbinding via tunnen (ook wel PN genoemd) te maken.

Als je bij een middelgroot bedrijf werkt, heeft de IT zeker de mogelijkheid een VPN verbinding van jouw laptop naar het bedrijf te maken. Je krijgt hiervoor meestal een stukje software op je laptop geïnstalleerd waarmee je met een token of PIN een veilige verbinding naar het bedrijf kan maken en zo bij alles kan, waar je op je werk ook bij kunt.

Echter moet het bedrijf er van overtuigd zijn dat jij met
een prive laptop bij je werkbestanden mag... Via teamviewer-oplossingen is dit ook mogelijk, maar als je dit doet zonder medeweten van de IT, begeef je je wel op glad ijs, omdat dit tegen het bedrijfsbeleid kan zijn (is).

Toegevoegd na 28 seconden:
tunnen= tunnel