Kan het kwaad een computer dag en nacht aan te laten?

Wanneer ik hem uitzet heb ik daarna opstartproblemen.dan krijg ik "NO SIGNAL" of "druk F1" om door te gaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Mooie discussie van de lezers.
Lees het artikel en daarna de reacties onder het artikel:

http://tweakers.net/nieuws/48192/pc-aanlaten-kost-bedrijven-vs-meer-dan-een-miljard-per-jaar.html

Je moet de computer in SLAAPSTAND zetten, dan verbruikt die bijna niks en dan start ie meteen weer op ! Hij hoeft dan niet terug vanaf nul op te starten.

Hoe ga je in slaapstand bij Windows XP?
Kies Start/Uitschakelen.
Druk dan op de Shift toets
Dan verandert Stand by naar Slaapstand en klik op Slaapstand.

Bij Vista kan je dat gewoon kiezen als je afsluit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tijdens het aanzetten en uitzetten komen de meeste fouten en beschadigingen aan de hardware voor... Dus aan laten staan is voor de pc het beste... Zet de slaapstand uit, hibernation, want daar door komen erg veel problemen van...
Maar vanuit energiebelasting, zou ik dat dan weer wel doen... Maar hier in huis staat de 3 pc´s 24/7/366 aan...

Dus: Nee, kan geen kwaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Elke PC kost je tegen de 200 euro per jaar, dus je moet er wat voor over hebben als je ze nooit uit wilt zetten.
Een stationairmotor gaat het langste mee... Aan/uit, warm/koud etc., geeft veel slijtage bij een machine zoals dus ook een computer is. Dus: (slapend) aan laten staan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In tegenstelling tot Xinix adviseer ik om ALLE electronica uit te zetten. Zoals de TV, stereo set en ook PC's.

Dit vanwege risco beperking op brand.
Bron: Mijn eigen (vorige) PC, waar ik gelukkig wel bij was toen de voeding in brand vloog.
Met dank aan mijn (auto) poederblusser kon ik hem tijdig genoeg blussen om de harddisk te redden.

Dat een PC wat korter mee gaat is dan jammer.
Uiteraard dient een PC wel netjes te worden afgesloten. Bij plotselinge stroom onderbreking is de kans op disk schade vele malen groter als bij een netjes geparkeerde leeskop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Een disk die stroomloos wordt parkeert zijn kop automatisch.
Of je hem nou netjes afsluit of in het geval de stroom wegvalt.
Ja, dat kan kwaad

- Apparaten "slijten", zelfs computers. Na een bepaalde tijd gaan delen doorbranden
- Er is nog zoiets als "milieu".. dus zet dat ding uit als je hem niet gebruikt.

Er is een andere oplossing voor je probleem: laat er iemand met verstand van zaken naar kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Er gaan spontaan geen delen doorbranden bij een PC.
Je moet geen onzin opschrijven.
ff checken of alle kabels nog wel goed vastzitten en alle kaarten goed in het moederboard. Ik ken deze foutmelding bij een onvoldoende connectie naar de HDD (het kan ook een probleem met de grafische kaart zijn)