Waarom zie je in veel programma,s altijd een mac pc

Let er maar eens op. er is in heel veel programma's, ook reclames enzo, altijd als er een pc in beeld staat in welke hoedanigheid dan ook een mac pc.
soms met i.p.v een apple een wortel of peer met een hapje er uit.
is dat iets dat mac doet of heeft het met rechten of zoiets te maken ?

capthavoc
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat heet product placement en is een veel gebruikt en beproefd marketing instrument. Toen, járen geleden, bij GTST de kenmerkende scheve fles van de wijn van Chenet te pas en te onpas in beeld was, steeg de verkoop significant. En niet omdat die wijn zo lekker is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Over het algemeen zijn Macs nou eenmaal mooier om naar te kijken. Dus kiest de setdesigner vaak voor een Mac als de set er mooi uit moet zien. Maar als het de ruimte van een nerd betreft, dan liever zo'n lelijke grijze bak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind zelf de propagandamachine van dell irritanter, in bepaalde films en series zie exclusief dell pc's. doordat exclusieve kunnen uitgaan van sluipreclame. bij apple zal dat misschien niet anders zijn, apple's zijn wel een soort van statussymbool, dus zal het ook wel is vrijwillig door tv en filmakers gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reclamejongens (meiden) werken met een Mac.

Een PC voor hen is als een Opel voor een autoliefhebber.

Dat gaat dus niet samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat niemand zijn succes-gevoel van de serie kan verbinden aan een pc,
en wel aan een Mac: iets moois, iets fijns, iets wat er voor jou is in plaats van andersom, dat wil iedereen wel...

Een Mac-winkelier zegt na aankoop "Veel plezier"
een PC-winkelier zegt na aankoop "veel succes..."

En waar zou je als producent je serie mee willen verbinden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geniaal!