Kan ik geluid gelijk afspelen dat via mijn microfoon ingaat?

Ik heb een platenspeler met usb aangesloten aan mijn computer(vista). Alleen het lukt me niet om dit gelijk af te spelen. Vista herkent de platenspeler wel als een microfoon. Dus nu moet ik nog weten hoe ik dit afspeel met de boxen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Update: Begrijp wel dat hij niet werkt als een microfoon, dus geluid gaat niet suizen. Maar vista herkent hem wel dankzij usb-ingang als een microfoon. Ik weet gewoon niet hoe ik inkomend geluid van microfoon afspeel.

http://www.bcc.nl/product/proline-turn01

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (4)

Ja dat kan, maar dan krijg je wel een gevaar van rondzingen van geluid...

Maar het kan wel degelijk...

Eventjes de instelling van je geluid doorlopen, is simpel hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor platenspeler is het precies, en met welk doel wil je het microfoongeluid uitversterken?

Trouwens, wat je vraag betreft: Dat kan, maar houd genoeg afstand tussen je microfoon en de speakers, dan blijft het geluid helder en goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag is aangepast. Ik wil alleen weten hoe ik inkomend geluid afspeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ps. Dit werkt niet bij mij:
"Here's how I got it to work: 1. Right click on volume icon in system tray
2. Select "Sounds"
3. Select "Playback" tab
4. Double Click on "Speakers"
5. Select "Levels"
6. Click the "Input Monitor" button to un-mute it.
7. Adjust volume on input device and on speakers. Done!"
bron: http://www.miguelcarrasco.net/miguelcarrasco/2006/12/vista_microphon.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een eenvoudig laptopje of pc'tje hebt, kun je met een verloopstekker je LP-speler aansluiten op je microfooningang. Vervolgens is het een kwestie van je geluidsinstellingen bij configuratiescherm instellen zodat het (optimaal) geluid geeft.
ik heb geen ervaringen met het instellen van een geluidsbron via USB, en ik kan er ook niets over vinden bij de productinformatie op de bcc site.

Wat ik daar wel zie is dat er ook gewoon een tulp-stekker aan zit. Aangezien een LP een analoge geluidsbron is zou je dus niet meer kwaliteitverlies leiden als je hem via die tulp aan je PC aan zou sluiten dan als je hem met die USB stekker aan zou sluiten (tenzij de AD converter in de pickup beter is dan die in je PC, maar dat betwijfel ik)

Voor tulp naar minijack zijn gewoon verloopstekkertjes te krijgen (als ze er al niet bij zaten in de verpakking van de pickup) en die kosten niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Start.
2. Uitvoeren.
3. sndvol32.exe {enter}
4. Staat de lijningang daar op nul of gedempt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Programma kent mijn comp niet