Hoe krijg ik mijn bestanden terug? (zie toelichting)

Gisteren heb ik mijn hele map Mijn documenten op een DVD gebrand. Op de DVD leken alle mappen erop te staan, dus heb ik vanochtend mijn laptop opgeschoont en ook alles in Mijn Documenten weggegooid (en ook gedefragmenteerd.)

Nu blijken echter heel veel submappen op de DVD leeg te zijn (oa. Mijn Afbeeldingen). Op zich is dat erg raar want hij geeft bij de inhoud van de DVD exact hetzelfde weer als wat mijn map Mijn Documenten op mijn pc was voor ik het verwijderde (allebei 1,54 GB).

Maar nu staat er nog wel een submap in Mijn Documenten op de DVD met de naam: DPSM (zie afbeelding 1). Wanneer ik die map open dan krijg ik wel een aantal ictogrammen, maar daarvan moet ik een bijbehorend programma opzoeken om het te openen (zie afbeelding 2). Maar ik ben bang dat ik het verkeerde programma kies en dat ik dan helemaal niks meer kan. Maar kunnen daar dan misschien mijn bestanden inzitten die ik in de gewone submappen kwijt ben?

Wie o wie weet hier raad want anders ben ik echt alles kwijt! (?)

In het tekstbestand Albumlist staan alleen maar heel rare tekens.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

DPSM is van digital photo slideshow maker http://www.download3k.com/Install-DVD-Photo-Slideshow-Maker.html

Vaak is het echter zo dat dit soort programma's de foto's niet copieren, en alleen een virtuele link maken naar de foto.

Ik vrees dat je veel van je foto;'s kwijt bent. Als je niet gedefragmenteerd had, was er waarschijnlij kwel 90% terug te vinden. nu wellicht wel iets, maar niet veel.

Het deleten van een file is 'slechts' het verwijderen van de file uit het register als zijn iets dat je wilt kennen. Alle informatie bestaat gewoon nog. Dus kan je met een file-harvesting software pakket die files vaak weer terug vinden. Echter, als je gaat defragmenteren worden de stukjes informatie die op je harde schijf staan weer netjes 'uitgelijnd' op je harde schijf: Enrome heveelheden informatie worden op andere locaties gezet. En bestanden die gedelete zijn worden overschreven, in plaats van op een andere plek gezet. Dus na de defrag ben je het gros van de info kwijt. Alleen als je heel veel ruimte over hebt op je schijf kan het zo zijn dat er nog een redelijk deel te vinden is.

Een klein stukje over recovery staat onder de bron

Toegevoegd na 2 minuten:
Lege mappen: Als je PC een DVD schrijft, maakt hij eerst de index aan: De bestandsstructuur verschijnt. Vervolgens wordt de info voor elke map geschreven. Als er een moment is dat geen info gevonden kan worden (De virusscanner scant, je bent aan het gamen met veel HD schrijven etc) dan stopt de brander, gooit je schijf er uit en zegt 'doe het zelf maar'. Als je dan de disk oppervlakkig controleert lijkt het alsof alles er staat (De mappen kloppen) maar dat is niet zo (Een deel van de inhoudt is afwezig).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan zijn dat je de iso standaard overschreden hebt... Je kunt namelijk niet dieper in mappen gaan bij ISO formaat dan 5 diep (het zou ook 8 kunnen zijn)...

Dus als je mappen hebt met submappen en dan een aantal keren diep, dan kan dat niet in ISO formaat... En dan krijg je niet altijd een melding dat het fout gaat...
Maak daarom altijd back-ups en controleer die vooraf voordat je werkelijk gaat wissen... Desnoods zet je even alles op een USB-stick tot je het voorgoed kunt wissen...

Better safe than sorry...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als 't een DVDR is, kan je onmogelijk de data veranderen. Ook niet door 't in een verkeerd programma te openen en dan moet je 't ook nog weer opslaan.
Zelfs bij een DVDRW is de kans klein dat de PC zonder je toestemming zomaar de bestanden gaat overschrijven met 'nieuwere' bestanden (maar Windows kan soms rare fratsen uithalen).
Kopieer voor de zekerheid de DVDR(W) eerst naar 1 of liever 2 andere PC's. Daarna kan je rustig knutselen...

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien heb je een konijnenvirusworm op je PC? (Zo'n konijnenvirus kan zich snel verspreiden - zie Australië ;).) Ik zie iets van konijnen staan, in je mapje ;)

Toegevoegd na 4 minuten:
Gaarne wil ik 't advies van Xinix nog iets uitbreiden: zorg er liever altijd voor dat je van twéé backups zeker weet dat ze te lezen zijn - waarvan je liefst ook minstens één in zijn geheel naar een andere PC kopieert voordat je je PC wist.

Toegevoegd na 19 minuten:
Doe eens:
--Verkenner openen
-Extra
-Mapopties
-Klassiek
--Weergave:
-'Extensies voor bekende bestandstypen' UIT vinken!
Wat zijn dan de extensies van de bestanden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de inhoud van de DVD gelijk is aan de map op je computer dan zou deze info er wel op moeten staan.

Probeer eens bij de eigenschappen van de map Mijn Afbeeldingen te kijken naar het aantal bestanden in de betreffende map en vergelijk dat eens met de DVD?

Het (2e) plaatje wat je laat zien duidt erop dat je een geinstalleerde koppeling tussen een formaat bestand (in dit geval .jpg) en een programma verwijdert hebt.

Dit is simpel op te lossen door met de rechtermuisknop op het bestand te klikken en dan te kiezen voor 'openen met'.. Programma kiezen..

Kies dan je fotoprgramma waarmee je deze bestanden voortaan wilt openen en zet een vinkje bij de optie

'dit type bestand altijd met dit programma openen.'

Probeer dit even en rapporteer even terug wat de status van je vraag is dat kan ik je verder helpen?