Waar moet ik op letten bij het zoeken van een nieuwe provider ?

Ik ben al jarenlang bij dezelfde provider maar de laatste vallen internet- en telefoonverbinding vaak weg en aangezien ik bereikbaar moet blijven ben ik op zoek naar een nieuwe provider.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Waar je op moet letten.

- De prijs. Wat kun je kwijt en wat wil je kwijt.
- Uptime van de verbinding, je gaf al aan dat je telefoon bereikbaar moet blijven. Hierbij moet je echt zeker zijn dat de verbinding zo lang mogelijk goed blijft en zo goed als storingsgevoelig dient te zijn.
- Snelheid van het downloaden/uploaden: Gebruik je internet vooral om te downloaden of is het vooral om sites te bezoeken en mailtjes te lezen?
- Extra's: Is een gratis router/modem belangrijk of kun je nog gebruik maken van de hardware die je al hebt?
- ADSL/Kabel: Wil je via ADSL blijven werken of wil je dit via de kabel laten lopen?
- 1 rekening: Ik kan me voorstellen dat het fijn is om alles bij 1 bedrijf onder te brengen zoals tv/internet/telefonie. Dit heeft echter wel 1 groot nadeel, als telefonie uitvalt dan is de kans zeer groot dat het internet dan ook niet meer werkt en wellicht geeft tv dan ook problemen.

Conclusie:
Kies je puur voor internet/snelheid voor de laagste prijs.
Dan kan ik "Online" aanbevelen. Ik gebruikt het sinds mei van dit jaar en ik heb 1 keer een dipje gehad waardoor ik 5 minuten geen internet had.
Prijs is hierbij 20 euro netto (zonder telefonie), hier zitten de lijnkosten van kpn al in.

Kies je voor stabiliteit.
Dan raad ik absoluut "Xs4all" aan, zij hebben jaar in jaar uit bewezen als een van de betrouwbaarste providers uit de bus te komen. Het nadeel hiervan is de prijs, maar kwaliteit mag natuurlijk wel iets kosten.

Kies je voor een alles in 1.
Dan zou je kunnen kiezen voor de kabel UPC/Ziggo.
Er zijn ook een hoop ADSL aanbieders die een kompleet pakket aanbieden, maar hierin kan ik helaas geen tips geven.
(Mocht je in Brabant wonen dan kan glasvezel een uitkomst zijn als totaal pakket, er zijn in Brabant namelijk een aantal gemeentes rondom Eindhoven die dit aanbieden.)

Toegevoegd na 59 minuten:
P.s. voor het uiteindelijk aanschaffen van een nieuwe abbonnement, kijk dan ook even op een aanbiedingssite zoals: adslwinkel of internetten.nl (ook van bellen.com)

Dit kan nog al eens een lekkere korting opleveren. Deze "tussenpersonen" kopen een hele batch in waardoor ze deze korting kunnen aanbieden. Met deze tussenpersoon heb je alleen mee te maken tijdens het aanmelden de oplevering, support verloopt gewoon via de nieuwe provider.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ikzit al jaren bij het net,en dat bevalt me goed,bijna nooit geen storing,misschien niet een van de goedkoopste,maar als ik een maal ergens goed zit dan verander ik voorlopig niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
xs4all is er een die de hoogste waardering heeft van de gebruikers, daar is de service en de kwaliteit heel goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Helemaal waar, maar ze zijn zeker niet de goedkoopste. Toch +1
paulus811
14 jaar geleden
oow, de vraagsteller heeft t niet over geld. Ja, dan heel snel XS4ALL bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de telefoon momenteel werkt, dan inderdaad direct bellen :P
Bel de beoogde nieuwe provider op en vraag expliciet welke snelheid op jouw adres wordt geleverd. Ga niet af op mooie reclame slogans want die geven je alleen het hoogst haalbare. Dat is dus wezenlijk iets anders dan dat ze werkelijk kunnen leveren

Ik ben zelf bij Telfort. Dat is onderdeel van KPN. Iedereen kon op ons adres maar max 8 Mbps leveren. Telfort kon als enigste stabiel internet tot 16Mbps leveren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je alleen internetten, of internetten+bellen of internet+bellen+tv? Kijk eens op onderstaande website.

(td)

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij ConsuWijzer kun je nog meer achtergrondinformatie vinden. Dit is onafhankelijke informatie, dus niet verkoopgericht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit al sinds het begin van het web bij xs4all en heb daar nog nooit spijt van gehad. Ik kan mij niet herinneren dat ik geen verbinding had. Hulpvaardige helpdesk, niet om je zo snel mogelijk op te laten hangen, maar om zo snel mogelijk je probleem op te lossen.
Al jaren de beste provider en nee ik heb er geen aandelen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welke je ook neemt bij allemaal hebben ze wel eens een storing of onderhoud
en als je het aan 10 mensen vraagt zeggen ze allemaal dat diegene goed is waar ze de minste problemen mee hebben gehad.
het is een kwestie van geld dat je wilt uitgeven
succes met zoeken