DVD Hoor geen geluid via de boxen?

Als ik een DVD afspeel hoor ik geen geluid, heb wel normaal beeld.
Als ik een cd afspeel hoor ik wel geluid . Hoe verhelp ik dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk wordt de codering die gebruikt wordt op de dvd niet ondersteund, met welk programma probeer je de dvd af te spelen? Probeer eens het ac3 filter te installeren: http://ac3filter.net/projects/ac3filter of om bijvoorbeeld powerDVD in de volledige versie te installeren.

Je kunt uiteraard ook via het menu proberen een andere soundtrack te kiezen, want misschien is 2ch stereo of 5.1 wel af te spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

door ze gelijktijdig af te spelen misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat het hier om 1 apparaat of om 2 apparaten, dus een losse cd-speler en een losse dvd speler. In dat geval kan het zo zijn dat ze beide aan staan en dan gaat bijv. scart1 voor scart2

Het kan ook zijn dat de dvd('s) staat ingesteld op bijv. DTS en dat kan je receiver wellicht niet aan.

Het kan ook nog zo zijn dat de regio niet klopt van je dvd instellingen, stel dit in op regio 2, dat is namelijk voor Europa.

Mocht het allemaal niet werken, zou je dan meer gegevens over de aansluitingen van de kabels/merk van de receiver/merk dvd-speler willen weten.

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s. ik zie nu dat het hier om een computer onderwerp gaat, lees in dat geval scart1 als ide1 en scart2 als ide2.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je wat meer info kunnen geven mbt je installatie. Heb je een dvd speler die ook je geluid doet? Speel je de CD af op hetzelfde aparaat als de DVD?

Als je een aparte afstandbediening heb voor je geluid kan je even proberen daar op het knopje DVD te drukken?

Heb je die knop niet of werkt het niet, geef dan nog wat meer info aub.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik lees nu pas: is een pc probleem. Zie oplossing van hufkes.