Bestaat er een lijstje met de functies van het toetsenbord?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik bedoel dan : extra functies, aparte tekens........

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Andere antwoorden bevatten al verwijzingen naar diverse lijstjes.

Houd er overigens rekening mee dat de tekens die je krijgt door Alt met een getalcombinatie te gebruiken, afhankelijk kunnen zijn van de taalinstelling van je toetsenbord. Toen ik in Polen was en in een Internetcafé zat, wilde ik met Alt+getal een bijzonder teken produceren. Dat lukte niet: alle combinaties die ik uit mijn hoofd ken, leverden heel andere tekens op.

De oplossing: linker Alt en linker Shift indrukken. Dat schakelde het toetsenbord om van Pools naar Engels. Vanaf dat moment golden de codes weer zoals ik ze kende, zodat Alt-0128 weer € opleverde in plaats van een heel ander teken.

Het makkelijkste alternatief is Character Map, dat in Windows zelf zit. Ik weet niet uit m'n hoofd waar dat zit in het Programma's-menu van Windows. Je kunt het in ieder geval starten door op de Windows Start-knop te klikken, dan Uitvoeren, en dan charmap in te typen. Je kunt dan de tekens gewoon kiezen uit een grote lijst, en ze vandaar uit naar de gewenste plek kopiëren.

Alternatief is een programmaatjes te installeren waarmee je die speciale karakters kunt opbouwen uit de delen waaruit ze op het oog bestaan. Als zo'n programmaatje bijvoorbeeld de toetsencombinatie linker+rechter-control heeft, en je wilt Ç typen, dan type je eerst linker+rechter-control, dan C, en dan een komma (of eerst de komma en dan de C). Het programmaatje zorgt er dan voor dat er een Ç verschijnt. Hetzelfde voor æ enzovoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, maar ik wil hem wel voor je maken:

Mogelijke functies van een toetsenbord:
1. Invoeren van letters en cijfers in een computer
2. Afreageren van agressie door het toetsenbord kapot te slaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijgevoegde link is een overzicht van toetscombinaties die je in Microsoft Windows kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.computerwoorden.nl/toetsenbord--a.htm

hier staat al iets

Toegevoegd na 3 minuten:
computer totaal heeft wel verschillende artikelen er over