Zal de kwantumcomputer er ooit komen?

Natuurkundigen zijn al jaren bezig met de ontwikkeling van een nieuwe generatie processoren, de kwantumcomputer. Deze zullen sneller en beter zijn, omdat ze in plaats van bits (0 of 1) kwantumbits (een getal tussen de 0 en de 1) gebruiken. Maar er zijn een hoop technische problemen. Komt de kwantumcomputer er ooit, of is het een mislukte zaak?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (3)

Niemand kan in de toekomst kijken, maar er zijn veel technieken (zie bron) die in aanmerking komen voor de basis van een kwantumcomputer. Dus het lijkt alleen nog een kwestie van tijd te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is ze al gelukt om voor iets meer dan een seconde, gegevens op te slaan in een bepaald soort crystal met deze methode. Dus ja
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als deze vraag door natuurkundigen die er mee bezig zijn beantwoord wordt, krijg je 'ja', door ongeloven krijg je 'nee', en door bezoekers van deze site (die waarschijnlijk niet eens weten waar je het over hebt) antwoorden die nergens op slaan:)

Ik denk van wel, maar ik wil graag wachten op de eerste resultaten van CERN in Zwitserland: ik vermoed dat daar een heleboel vragen beantwoord gaan worden die ervoor zorgen dat we technisch grote stappen vooruit kunnen gaan maken, incl. kwantumtechnologie.