Ik krijg op PC met Windows XP melding dat de LAN kabel niet goed aangesloten zit.Heb nieuw modem en kabel.Doet niets.Wat moet ik nu doen?

Het modem is een Speedtouch van KPN en Desktop PC is gekabeld via modem. Ethernet lampje brand niet zelfs na reset.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Probeer eens een andere kabel?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb eens een PC gehad waarbij je 't netwerkstekkertje vast moest houden in de netwerkpoort achter in de PC. Dat was op te lossen met een stukje papier er tussen te klemmen. (Lag aan de netwerkpoort op 't moederbord - om daar nu 't hele moederbord voor te vervangen...)

Let erop dat je geen cross-over netwerkkabel gepakt hebt! Dit moet de kleurvolgorde zijn van de 8 kabeltjes in de stekkertjes aan BEIDE kanten van de netwerkkabel:
1. wit/oranje.
2. oranje.
3. wit/groen.
4. blauw.
5. wit/blauw.
6. groen.
7. wit/bruin.
8. bruin.
Zie je een andere kleurvolgorde, dan heb je waarschijnlijk per ongeluk een cross-over kabel te pakken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Enneh... Niet vergeten de stekker van de modem er in te doen! ;)
Je kunt ook nog een ander poortje op de router/modem proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat ook wel eens.
kan zijn dat de provider er even uitligt.
of gewoon even wachten,stekkers eruit en er weer in,voel even aan de kabel achter de pc en beweeg deze iets of het dan wel lukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat klopt niet. Als je provider eruit ligt doet je modem/router het nog wel, dan zie je de bovenstaande melding niet.
Check even de achterzijde van je Speedtouch modem. Het probleem is mij uit ervaring bekend dat de kabel aan de achterzijde niet altijd even goed sluit. Anders gewoon de KPN/provider even bellen voor een nieuwe modem...

Wat ook nog zou kunnen is dat ze jouw modem met een ander IP adres gelinkt hebben. Dan krijg je dezelfde melding. In dat geval moet de KPN/provider je eveneens gewoon een nieuw modem sturen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je wel de goeie server aangeklikt