Waarom is het toetsenbord van mijn p.c. zo chaotisch ?

Sinds een week zit ik (67 jaar ) voor het eerst van mijn leven achter mijn laptop vragen te bedenken voor GOEIE VRAAG .Ik zoek me rot waar al die letters toch zitten !De toets backspace is mijn faforiet .Maar dat is noodgedwongen anders zouden jullie niets kunnen lezen .Behalve de cijvers zit er geen enkele logica in het toetsenbord Soms ben ik een letter gewoon helemaal kwijt ! Wie weet wat over deze voor mij volkomen onlogische volgorde van het toetsenbord ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het QWERTY-toetsenbord is een overblijfsel uit de tijd van typmachines: in 1874 werd dit gepatenteerd. Destijds werden de letters dusdanig gepositioneerd dat de aanslagstokjes niet met elkaar in de war zouden komen, op basis van de frequentie waarmee letters voorkomen in de Engelse taal.

Voor computers is de QWERTY-volgorde eigenlijk absoluut niet meer handig, maar het is eveneens erg onhandig om iedereen weer opnieuw te laten leren typen. Overigens zijn er wel toetsenborden op de markt die efficientere indelingen hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Beste Eddy,mijn toetsenbord en dat van vele anderen is denk ik hetzelfde.De letters zijn voor mensen die met het 10 vingersysteem schrijven.Ik zou zeggen blijf het proberen,met 2 vingers gaat het ook.Oefening baart kunst,zei mijn moeder altijd.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien is het op het begin een beetje irritant maar je went er zo aan. Na een tijdje kan je zelfs blindtypen. Op internet zijn er vast wel typoefeningen te vinden. Die de link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan ook zo zijn dat de taal van het toetsenbord niet goed ingesteld staat, dat moet zijn Verenigde staten (internationaal)
kan je vinden onder in de balk of bij cofiguratie scherm