Is het voor mij handig om een netbook te kopen?

Ik wil een laptop hebben om ook buiten de deur te kunnen werken. Het liefst wil ik een kleine, lichte laptop hebben, ook wel bekend als een netbook (gewicht rond de 1 kilo, kleine afmetingen).

Ik vraag me af of met een netbook een beetje prettig te werken is. De laptop hoeft geen heel zware processen te kunnen draaien, want het meeste van mijn werk speelt zich af in text-editors en internet-browsers.

Zijn er mensen die ervaring en/of advies hebben met betrekking tot het werken op zulke lichte laptops / netbooks?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je er niet de hele dag op hoeft te werken is het wel handig. En als je mobiel moet zijn natuurlijk. Ik heb een laptopje van eeepc 1000h. De grootte van de toetsen is 95% van een normaal toetsenbord. En na 2 dagen ben je gewend aan de soms andere positie van de shift ed.

Voor advies zou ik op vergelijkingssites als kieskeurig.nl kijken. Het ligt echt geheel aan je eigen wensen en prioriteiten wat voor jou de ideale laptop is.

Waar je op zou kunnen letten zijn de volgende onderdelen:
- Toetsenbord grootte en locatie van alle toetsen.
- Grootte van het scherm, wat is ideaal? (Je kunt bijvoorbeeld ook naar een 12 inch kijken als 10 te klein is)
- Batterijduur(!!!) Je wil mobiel zijn dus je wil ook zonder adapter kunnen werken. Ik heb een 6-cells accu en die gaat ong. 5 uur mee. Ik meen dat er tegenwoordig ook al 9-cells beschikbaar zijn.
- Speakers, de eeepc heeft bijvoorbeeld niet zo'n denderende speakers, je kunt er wel weer op aansluiten natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja ik denk het wel. Geen zware processen, de meeste hebben toch al 1GB intern geheugen en 160GB HDD.
Prima systeem.

Zelf ben ik zeer tevreden