Is het beter om de accu van mijn laptop eruit te halen wanneer ik op netstroom werk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm mijn laptop werkt helemaal niet zonder accu, ook niet als ie op netstroom geschakeld is..

Het beste antwoord

Nee dat is niet nodig. Moderne laptops laden de accu op en als deze vol is wordt het circuit afgesloten en loopt er geen stroom meer door de batterij heen. Dus effectief is de batterij eruit gehaald.

Het is juist zo dat als je hem op de plank legt, dat hij langzaam zal aftakelen. Het is dan beter om hem af en toe te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, hoe wil je dan dat de accu wordt geladen. Je kan de accu ook weggooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die hoeft dan toch niet geladen te worden als ik altijd op netstroom werk..? Of zit ik er helemaal naast?
De hele tijd in je laptop houden is beter dan hem langdurig eruit halen en er niet naar om te kijken.
Ook als je hem niet gebruikt loopt ie leeg en lang leeg laten is ook weer niet goed.
Het best kun je hem in opgeladen toestand in een *waterdichte* verpakking in je koelkast leggen en hem één maal per maand er uithalen en opladen en weer terugleggen.
Bij 4 graden is de zelfontlading laag en het aantal laadcycli is beperkt bij zo een accu.
AWM
14 jaar geleden
Ja, als je je laptop gewoon op stroom gebruikt wel. Als je altijd je stekker erin hebt en ook je accu , gaat je accu een beetje leeg en wordt daarna weer geladen hierdoor ontstaat accu luiheid. en na 1,5 jaar kun je je accu weg doen en een nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet aan te raden. Het verstoort de koeling van de laptop wat weer andere problemen met zich mee gaat brengen. Een laptop moet je als laptop gebruiken. Opladen erop werken totdat deze bijna leeg is en dan weer opladen. Waarom heb je anders een laptop gekocht en geen gewone pc? Ik zelf maak de accu van mijn macbook pro leeg totdat Mac OS X begint te zeuren dat de accu bijna leeg is. Dan sluit ik hem gewoon weer aan totdat ie vol is.