Windows XP (met legale CD) zonder originele CD, wat te doen?

Ik heb een laptop, daar kreeg ik windows XP bij. Alleen heb ik de installatie CD niet meer en kan ik geen recovery uitvoeren. Ik heb ergens van internet een windows XP cd gedownload en deze geinstalleerd. Maar nu moet ik een serial invoeren en de serial die ik heb bij deze computer (de sticker zit er nog op) werkt niet.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb gewoon een legale key en ik heb geen zin om windows voor een 2e keer te kopen. Volgens mij is de key die ik heb van windows media centre edition 2005 en de CD die ik heb gedownload is XP pro SP3. Kan ik hiervoor gewoon naar microsoft bellen en vragen of ze een nieuwe key hebben ofzo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Natuurlijk werkt je serial niet. Als je een versie download is zit daar ter beveiliging een key op. De Windows die nu op je laptop zit heeft een unieke code. Je zult dus echt naar de winkel moeten. Waar heb je de laptop aangeschaft? of naar de verkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet in elk geval dezelfde versie windows hebben

bellen kost je zeker geld

raar dat mensen hun cd zomaar kwijt raken

Het is het allebelangrijkste onderdeel !!
of nog erger mensen die nooit een de eerste fabrieksbackup maken zoals vele fabrikanten dat tegenwoordig doen erg belangrijk !!
capthavoc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is ongelofelijk dat niet iedereen perfect is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt toch niet altijd de Windows CD erbij?
En wat is een fabrieksbackup?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je Na een computerwinkel gaat en het probleem uitlegt, kunnen ze je vast een kopie geven van de juiste versie.
Je hebt een Licensiecode dus dit is helemaal legaal!!!!
Als je Na een computerwinkel gaat en het probleem uitlegt, kunnen ze je vast een kopie geven van de juiste versie.
Je hebt een Licensiecode dus dit is helemaal legaal!!!!