hoe haal ik een fragment van een cd om als ringtone te gebruiken ?

wil van bepaald nummer een fragmen halen van ong. 20 sec om dat als ringtone op me telefoon te zetten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Je zou de gratis tool Audacity kunnen gebruiken. Hiermee kan je stukken geluid inladen en openen, stukken eruit knippen en opslaan als MP3.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een iPhone?
dan kan je het nummer in iTunes zetten en (als je de nieuwste versie hebt) hem omzetten in een Ringtone.

Als je een andere telefoon hebt moet je iets specifieker zijn welke telefoon je hebt.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar nu gaat het om een fragment van een nummer.
Als je het fragment eenmaal als Mp3 of WAV op je PC hebt staan kan je dit naar je mobiel uploaden:

1. Via een kabeltje van je mobiel naar een USB ingang van je PC OF
2. Via bluetooth van je PC naar je mobieltje. (Als je geen bluetooth op je PC hebt kan je een USB bluetooth stick kopen die je dan aansluit op je PC)

Via bovenstaande methode kun je dan het geheugen van je mobieltje gebruiken als ware het een aparte harde schijf. Kijk wel even in welke directory van je mobieltje de clip moet zetten.
Als het eenmaal in je mobieltje staat kan je aangeven dat fragment als ringtoon te willen gebruiken.

Klaar is Kees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en hoe krijgt Kees dan het juiste fragment te pakken ;o) Verder natuurlijk een prima toevoeging!
Ik gebruik daar Audiograbber voor! Er zit een functie op, waar je kunt aangeven vanaf welk punt je wilt coderen. Je moet alleen wel zelf even uitrekenen waar je moet starten! Audiograbber is gratis downloadbaar

http://www.audiograbber.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik sound editor.
ik dowload of rip een nummer.
kopier ik het hele lied in de sound editor, knip het gedeelte dat ik hebben wil en sla het op als mp3 en klaar.