Ik heb een foto van een taart, wil daar 1/4 deel selecteren en 1cm naar buiten verplaatsen. hoe kan ik dat doen? Ik heb picasa en photostudio

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In aanvulling op de vorige antwoordgevers kan je dit wel doen met MS Paint, photoshop e.d. Je selecteert de kwart met een rechthoekige selectietool (zie afbeelding) en verplaatst de afbeelding. Het lastige is dat dit niet een heel mooi effect geeft (beide antwoorden zijn al gegeven, maar hier zie je ook het bewijs).

Als alternatief zou je de vrije selectie kunnen nemen waarbij je wat minder strak de taart afsnijdt. Dat geeft een iets beter effect. Ik denk niet dat je met Picassa of Photostudio de witruimte die ontstaat mooi kan opvullen. Ik heb dat in onderstaande afbeelding even heel slordig gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon met Paint.

Inladen.
Een kwart punt selecteren en wegslepen.

Piece of cake!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stap 1. Loop naar de keuken (als je daar al niet bent)
Stap 2. Pak de taart.
Stap 3. Open de keukenla.
Stap 4. Pak een vlijmscherp mes.
Stap 5. Snij 1/4de van de taart eraf.
Stap 6. Haal met bijv. een ander mes het stuk een cm naar buiten.
Stap 7. Maak een foto.

Is veel mooier dan een gefotoshopt ding :) Overigens, als je het echt grafisch wilt doen, dan zal je voor het uitgesnede deel nog een patroon moeten vinden, de zijkanten van het 1/4de stuk of van de rest (ligt eraan hoe je de foto hebt gemaakt) moeten namelijk ook nog opgevuld worden...