Hoe krijg ik geluid uit mijn computer?

Ben een totale digibeet. Heb pas een week een computer en internet. Eerst had ik geluid als ik Windows startte of de computer uitschakelde.Ook als ik een video afspeelde of een spelletje speelde. Nu is het geluid ineens weg. Heb ik ergens een ramp aangericht en hoe kan ik die herstellen? Ik heb Windows XP.

14 jaar geleden
18.9K

Het beste antwoord

Staan de luidsprekers aan? Staat het volume op iets dat hoger is dan nul (draaiknop op de luidsprekers zelf bedoel ik)?

Heb je een laptop? Daar zit vaak een knop op met een luidspreker met een kruis erdoor. Dat is de geluid-uit-knop. Druk daar nog eens op - bij sommige laptops gaat dan het geluid weer aan.

Helpt dat niet, druk dan op de knop waar een luidsprekersymbool bij staat en een plusje. Dat is de geluid-harder knop. Paar keer induwen voor het beste resultaat.

Kijk daarna in de Instellingenscherm. Daar kom je zo: Windows starten, klik op de Startknop. Kies dan voor Instellingen, en dan voor Configuratiescherm. Zoek Geluid en dubbelklik daarop. Er opent zich een nieuw scherm. Daar kun je het geluidsniveau instellen. Er zit ook een aankruisvakje waar "Dempen" bij staat. In dat vakje mag geen kruisje/vinkje staan! Als er wel een kruisje/vinkje staat, klik daar dan op, dan verdwijnt het. Nu op OK klikken zolang je ergens OK ziet, dan alle schermen sluiten. Nu heb je goede kans dat je wel geluid hebt.

Laat maar weten of het helpt. Zo niet, dan zoeken we verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dubbelklik op het speakertje Rechtsonder op de taakbalk en schuif alles naar maximaal...
dat doet het hem wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet werken, volgens mij de enige mogelijkheid.
+1
Ha, die Zondag;

Als niets anders helpt kun je hem altijd vanaf een hoge verdieping het raam uit mieteren. Geeft flink wat geluid, maar is wel eenmalig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan een lang verhaal zijn om hier zo uit te leggen. Ik stel voor dat je op de stappen die ik hier noem even googlet.

1. Apparatenbeheer - check mogelijk probleem bij geluidskaart(icoontje toont dat)
2. Zo ja, configuratiescherm, hardware toevoegen, laten zoeken en wizard volgen.

Andere opties zijn al geopperd

Oh ja als je wel weet hoe je geluidskaart heet qua merk(soundblaster oid.). Zoek op google naar driver +soundblaster en download dat stukje software. Installeer dat gewoon en meestal is na herstarten je geluid weer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het een laptop is moet je vaak de fn knop (rechtsonder) inhouden en dan kan je het volume hoger of lager zetten