vraag vroeger reeds eens gesteld op gv
http://www.goeievraag.be/vraag/verwijder-wallen-ogen.7431
fremar
13 jaar geleden
Los van goed slapen zou je ook een vallen en stoten zalf kunnen proberen van vsm. Dit kan de zwelling verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O1) Goed slapen (en vroeg!)
O2) Komkommer op je ogen leggen (werkt)
O3) Koude ijs op je ogen leggen (koud maar het werkt wel! :'D)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijke oorzaken:
- slechte vertering van eiwitten
- allergie
- vermoeidheid, stress, gebrek aan slaap
- dunne en verouderde huid
- gebrek aan vitamine K
- gebrek aan vitamine B12
- teveel zout
- roken
- dehydratatie
- slechte werking van nieren en bijnieren

Cosmetica tegen donkere kringen:

-Roc Retin-Ox Multi Correxion Oogcrème: Op basis van retinol.

en nog veel meer ... zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meerdere keren heb ik hier op GV gezien dat aambeienzalf lijkt te werken. Dit uiteraard op jouw eigen risico.
Kijk maar eens in het zoekveld onder wallen of aambeienzalf. Hierbij een oude GV. link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn het echte wallen onder je ogen, of is het slechts paars gekleurd?
Als het alleen paarsig is, zijn er speciale concealers verkrijgbaar voor onder je ogen (zelf gebruik ik de 2-in-1 concealer van Garnier, met cafeine).

Voor echte wallen onder je ogen zou langer slapen kunnen helpen, of een aantal tips die door andere mensen al genoemd zijn.
13 jaar geleden
het hangt er vanaf: is het vet of vocht?
vet kom je helaas alleen van af door het weg te laten zuigen.
is het vocht, dan helpt het (tijdelijk) om even te gaan liggen met een koel compres op je ogen.
Rieneke1
13 jaar geleden
je kan een zalf halen bij de apotheek die moet je 2 a 3 keer per dag opsmeren en zo verdwijnen langszaam je wallen, en niet teveel stress hebben (als je die heb) en goed uitgerust zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wallen onder de ogen duiden erop dat afvalstoffen niet goed kunnen worden afgevoerd. Eén van de belangrijkste manieren om dit te voorkomen is voldoende water drinken, bij voorkeur 1,5 tot 2 liter per dag en ook wat meer bewegen. U kunt crèmes gebruiken maar het effect hiervan is relatief gering, immers uw huid neemt voedingsstoffen op vanuit de bloedbaan en niet van buitenaf.