Hoe haal ik puistjes weg zonder dat het daarna erg opvalt?

Ik heb het dan over een wit balletje onder je huid met een straal van een halve cm. Ik had dit laatst op me voorhoofd en ik wilde het weg hebben. Ik heb toen een klein naaldje gepakt en door dat balletje heengeprikt. Er kwam niks uit, dus begon ik te knijpen. Het werd rood en er kwam een beetje bloed met vocht uit. Maar dat balletje zat er nog steeds. Dan blijf je maar knijpen totdat er echt bloed uit komt. Dan krijg ik een korstje en dan heb je een grote rode stip in het midden van je voorhoofd. Het zag er niet uit.
Nu is het korstje al bijna weg en de plek is minder, maar hoe moet ik dit aanpakken zonder al te veel zichtbare dingen.
en ik kan dat balletje wel laten zitten, maar kheb toch de neiging om hem uit te knijpen. Dus laten zitten is geen optie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Toch is laten zitten de beste optie. Een puistje moet rijp worden, en dan gaat ie open en dan kun je even deppen met een gaasje en daarna ontsmetten, vervolgens komt er een klein korstje op het wondje waar je ook weer af moet blijven) of wordt ie vanzelf opgeruimd door je lijf.
Als jij erin gaat prikken of knijpen, irriteer je de huid, verspreid je de rommel die in de puist zit, en wordt het lelijker, meer, en groter.
Dus kiezen of delen: afblijven of accepteren dat het er veel erger uit gaat zien als je er niet af kunt blijven (plus het risico dat je echt ontstekingen krijgt).
Een puist is heel vervelend, maar zeker als het er maar 1 is, doe je er weinig aan. Zit je hele gezicht onder, dan kan de huisarts misschien iets voorschrijven dat het minder erg maakt, maar dat zal voor 1 puist niet gebeuren, want dat is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je huid schoonmaken dan Zachtjes een scrubcreme daarna een half uurtje een gezichtssauna of stoombadje dan met een heel fijn naaltje in de bobbeltje prikken en dan voorzichtig eruit duwen door t stoombad wordt je huid zacht en gaan je porieen open staan dan hoeft je niet hard te knijpen sukses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET gaan prikken en NIET gaan knijpen. Een min dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf bij een dermatoloog gelopen als je een stoombad neemt en je huid is zacht dan zie je er de volgende dag bijna niets van maar mensen gaan lopen knijpen zonder stoombad dan is je huid te hard en dan krijg je beschadiging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe denk je dat de schoonheidsspecialiste t doet op deze manier dus als je maar een goed stoombad gebruikt dan zie je er bijna niets van dat is de fout die mensen maken de gaan knijpen en pulliken als de huid hard is en dan verpest je t
Een onderhuidse pukkel word dat wel genoemd. Je kan hem niet uitknijpen want dan komt er inderdaad gewoon bloed en vocht van de omliggende huid uit en dan kan er een korstje op komen en wordt het alleen maar pijnlijker. De beste en snelste oplossing is om gewoon te wachten totdat ie weg gaat.