hoe maak ik mijn haar weer mooi?

ik heb heel dun en heel veel haar. er zit wel slag in maar ik heb geen krullen. maar het pluist heel erg en zodra ik naar buiten ga gaat het klitten en zit het helemaal in de war! daar wil ik heel graag vanaf. kan iemand mij alsjeblieft helpen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

Je kan schuimgel gebruiken. Werkt bij mij heel goed. Gewoon van wella forte bijvoorbeeld, dat is wel hele goede!

Daarnast helpt wax ook wel een beetje voor zulke problemen. Alleen je haar wordt er wel een beetje hard van.

Evt zou je gel kunnen gebruiken, maar dat is niet heel praktisch bij meiden ;). Kan wel natuurlijk! (weet niet wat je bent?!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn haar mag in geen geval met zware spoelingen, verstevigers en sprays “dichtgeplakt” worden. Ook rijke maskers helpen niet en maken het haar alleen maar nog zwaarder. Jürgen Tröndle, trendadviseur van Essanelle Hair Group, raadt daarom speciale producten aan, die méér volume geven, bijvoorbeeld volumeshampoos, lichte sprays met “Push-up”-effect of vet- en alcoholvrije verstevigers, die de haren “bundelen”.

Om het haar te wassen adviseert Jürgen Tröndle volumeshampoo 365 Daily van Keranelle. De milde, vitaminerijke shampoo is exact afgestemd op fijn haar en regelmatige wasbeurten. Aloë Vera-extracten zorgen voor vocht en het werkende bestanddeel Laureth 3 geeft volume.

Tip: De haren nooit met de handdoek droogwrijven, maar enkel zachtjes met een doek afdrogen. Daarna de haren halfdroog föhnen, Movement schuim van Keranelle inmasseren en steeds in de richting van de haarpunten föhnen (dat zorgt ervoor dat de schubbenlaag platligt en doet het haar glanzen). De haarwortel krijgt extra steun wanneer hij met de SL 15 skeletborstel uit de Silverline Serie loodrecht van het hoofd weggezogen wordt. Wanneer men de föhn op het einde nog een klein beetje op de koudestand zet, dan klit het kapsel gegarandeerd niet meer!

Speciale tip van de expert: wanneer de haren pas geföhnd en nog een beetje warm zijn, doet u een beetje Antistress Haar-Dagcrème van Keranelle op de vingertoppen en gaat u zachtjes door de haren. Daarbij draait u lichtjes aan de haarwortel: dit garandeert – met weinig moeite – een leuk plaatje.

Jürgen Tröndle raadt af om het kapsel wanneer het klaar is volledig met haarlak te bespuiten, want dan wordt het haar te zwaar. Wanneer in plaats daarvan gericht enkele delen met haarlak beneveld worden, krijgt het kapsel niet enkel een betere steun, maar houdt het ook langer stand. Finishing Haarspray Effects van Keranelle is hiervoor speciaal geschikt: dit product bevat geen olie, alleen maar verstevigende hars, die het kapsel de gewenste steun biedt.

Fijn haar heeft die vervelende gewoonte om zich elektrostatisch op te laden en pijlrecht te gaan staan. Dit kunt u verhinderen door een beetje wax (bijvoorbeeld Waxx Attack van Keranelle) op de handpalmen te doen en daarmee kort door de haren te gaan. U kunt ook de vochtinbrengende Kur Care Express op een platte borstel doen en het haar kappen zoals gewoonlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.kapsels.net/advies/fijn-haar.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij geldt dit vooral voor fijn en weinig haar, niet voor fijn en veel haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knip en plakwerk.
En allemaal reclame voor produkten...........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt wel reclame.. Knip en plakwerk ook.. -1 van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik mijn fijne pluizige heel veel haar fohn, ziet het er uit alsof ik met m'n vingers in het stopcontact heb gezeten.
Mijn ervaring met veel fijn pluizig haar is, dat je er zo min mogelijk met de borstel aan moet komen om het mooi in een slag te laten vallen en de haren niet te veel te laten pluizen. Als je lang haar hebt, alleen helemaal uitborstelen voordat je het wast, en na het wassen een haarproduct gebruiken met olie er in, zodat het haar meer gaat glanzen omdat de schubben dichtgesmeerd worden en de individuele haren een beetje 'aan elkaar plakken'.

Als je je slag er toch als krullen uit wil laten zien, een cremevoeding speciaal voor krullen gebruiken. Na het wassen niet meer kammen of borstelen. Droogdeppen, niet wrijven met je handdoek. Vooral niet föhnen maar aan de lucht op laten drogen. Wat wax er doorheen kneden tegen het suikerspin-effect.

En als je er helemaal klaar mee bent omdat mensen nog steeds aan je vragen of je föhn ontploft is, gewoon flitsend kort laten knippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, waar tenminste niet geschermd wordt met allerlei merknamen.
Je haar goed en met zachtheid behandelen: PLUS
Zelf heb ik ook dun en veel haar, met als gevolg dat het heel erg gaat klitten. Daarom raad ik je Andrelon Glad&Steil aan. Deze is echt heel goed! (ik gebruik het ook)
Het is wel bijna overal verkrijgbaar o.a. Kruidvat. Ook is het niet duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ongeveer het zelfde probleem als jij, heel pluizig, dun, maar dan niet zo heel super veel. Wat ik er aan doe is een haar serum kopen, maakt niet uit welke, heat protector, voor tegen de stijltang, en dan gewoon mijn haar stijlen. Dan wordt het sowieso glad, geen slag en meestal niet pluizig. Als het dan toch nog een beetje pluizig is kun je er wat mousse in doen, of wax aan de puntjes, maar ik gebruik een klein beetje olie, gewoon zacht over je haar heen verdelen, niet te veel want dan wordt het vet, maar dan wordt het heel mooi glad en glanzend van. Anders kun je langs je kapper gaan voor advies.
Maar meestal zit het ook in de structuur van je haar, jammer genoeg is niet iedereen met perfect haar geboren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verzorg het met een shampoo voor weerbarstig haar