doe de lak een klein stukje van je nagelriem af, begin met een basecoat, daarna de kleurlak en dan een topcoat, om het netjes te doen, zal je veel moeten oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind glitternagellak mooi, of crack nagellak: bijvoorbeeld vergrijgbaar bij de claire's (als die bij jou in de buurt zit). Dan moet je eerst een kleur lakken, wachten tot het droog is, dan de crack er overheen (zie foto).
Zonder veel uitschieten: oefening baart kunst, neem de tijd. Als je uitschiet, wacht dan tot het droog is en doe wat nagellak remover op een wattenstaafje: dan kan je het makkelijk weghalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ondercoat, goed laten drogen plakbandje over je nagel plakken en dan de boven de de plakband met een kleurtje. als dat droog is kun je de plakband weg halen. dan een top coat. das de makkelijkste en goedkoopste manier voor french manicure.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over dat niet uitschieten: zorg ervoor dat je met allebei je handen ergens op rust. De hand die je lakt, leg je plat neer en met de hand waarmee je lakt steun je met de zijkant op de tafel/je knie (of waar je dan ook lakt). Neem de tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Ik schiet nooit uit, en dat komt omdat ik de tijd en ruimte neem. En nog een toevoeging: begin altijd vanuit het onderste midden van je nagel, en maak van daaruit de stroken naar de rest van je nagel. Dus als 0 je nagel is, hier: (.) Eerst recht omhoog tot het topje, (|) en dan weer hiervandaan (.) opzij langs je nagelriem zodat je een perfect scherp randje krijgt, en dan weer omhoog. Dan op dezelfde manier de andere zijkant, en zie hier je perfecte nagel. En nog iets: beter twee dunne laagjes dan één dikke!
Het komt weleens voor dat je uitschiet en je nagelriemen onder de nagellak zitten. Smeer hier een beetje topcoat overheen. Als je dit even laat drogen, zul je zien dat je het er in één keer af kunt trekken.

Heb je je versgelakte nagels gestoten en wil je weer opnieuw beginnen? Niet doen! Er bestaat zoiets als een ‘smudge fixer’, van het merk Orly. Dit kan je op het beschadigde stukje smeren en dan word je nagel weer egaal.

Tip:
Je kan het beste je nagels voor het lakken glad maken. Want door een gladde nagelplaat kan je de lak beter en gelijkmatiger opbrengen en blijft het beter zitten.

Succes!