Is het zo dat je opperhuid bij benzoylperoxide loslaat? en is het zo dat je wanneer je dat spul gebruikt geen foundation op mag?

Ik heb erg last van puistjes, nou heb van iemand gehoord die had benzoylperoxide hydrogel 5% gekocht en de eerste 2 weken werd het echt heeel erg, en haar bovenhuid liet los ofzoiets... maar is dat echt zo? en mag je dan geen foundation op? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een chemische peeling wil, kun je beter naar de schoonheidsspecialiste gaan. Stel je voor dat je littekens krijgt, dan ben je nog verder van huis.

Antwoorden (2)

Als je dit middel gebruikt,laat de opperhuid los,en gaan je puistjes weg,daar om is het niet aan te raden om hier
foundation bij te gebruiken.Ik zou even wachten om dat te doen, laat je huid eerst tot rust komen,en geef het de tijd.
Even door zetten, als je pukkels straks weg zijn,zal je er blij mee zijn.Even volhouden dus.
12 jaar geleden
Dat is echt onzin. Ik gebruik het zelf ook. Al 4 jaar. Maar zodra je even een weekje stopt komt alles gewoon keihard terug. Je zult beter voordat je gaat slapen dat spul op de puistjes stippen. S'ochtends wassen en goede dagcreme gebruiken want je huid kan velletjes krijgen en dat zie je door je makeup heen als je geen dagcreme opdoet. Zodra je thuis komt van school dan kan je je make up er goed afhalen met een reinigsmelk en tonic en dan ook weer de benzoyl gebruiken.