Worden je krullen minder door het dragen van een muts?

Een vriend van me heeft krullen, en zijn moeder zei dat zijn krullen minder zouden worden door het dragen van een muts. Ikzelf geloof het niet, maar nu ben ik toch wel nieuwschierig hoe ze aan die info komt? en komt het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (5)

zijn moeder heeft het fout.ik draag al jaren petten en mutsen en mijn krullen heb ik nog steeds. ben 65.groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de muts worden de krullen tijdelijk platgedrukt. Maar als je daarna het haar een beetje nat maakt (met een plantenspuit bijvoorbeeld) en je kneedt het wat door, dan komen de krullen vanzelf weer terug.
Amadea
12 jaar geleden
Als het vriest worden je krullen minder, omdat er dan minder vocht in de lucht zit. En als je dan ook nog een muts opzet krijg je het nog minder krullerig. Je kan zo tijdelijk in de vriesperiode genieten van stijl haar ;-)
Maar (helaas, voor sommigen) krullen gaan niet weg door het dragen van een muts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt onzin zeg!
Mijn broertje heeft krullen en als hij een muts heeft opgehad zijn zijn krullen wel gedeeltelijk platgedrukt door die muts maar dat is natuurlijk niet blijvend.
Meestal doet hij daarna een beetje water of gel door z'n haar en dan zit het weer goed en komen ook z'n krullen weer tevoorschijn( vooral met water).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toevallig, een vriendin van mij die echt héél veel krullen heeft, heeft dagelijks een muts aan door de kou. En echt haar haar is nu helemaal plat!!! En ze heeft helemaal geen stijltang gebruikt.