met babyolie, of speciaal reiniger voor pleisterresten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een beetje nagellakremover werkt altijd perfect. Gewoon een beetje op een wattenschijfje doen en je kan het er makkelijk afwrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan neem je wel wat van de chemische stoffen van de remover in je huid op. Olie is een betere optie.
Pleisterresten kun je eenvoudig verwijderen met wat alcohol, nagellakremover, babyolie, massage-olie boter of azijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olie op een wattenschijfje maakt dat je aardig kunt boenen zonder dat je huid kapot gaat. Elke olie is hier in principe geschikt voor: baby-olie (werd al genoemd) maar evengoed zonnebloemolie, zoete olie bij de apotheek vandaan, of olijfolie.

Je kunt ook wasbenzine gebruiken, maar doe dat alleen als de huid intact is, en je geen hele gevoelige of dunne huid hebt. Ook niet in de buurt van ogen of slijmvliezen.

Daarnaast zijn er nog van die 'remove'-doekjes en andere merken bij de apotheek te krijgen. Worden gebruikt om resten van medicatiepleisters en stomaplakken te verwijderen. Daar zit alcohol in of een aceton-achtig spul, dus bij een gevoelige of al kapotte huid zou ik het echt op de olie houden.

En verder weken, dus gewoon terwijl je onder de douche staat lekker ruim douchegel of olie gebruiken, en net zo lang weken tot alles los is. Voor de laatste restjes gebruik je dan een doekje met olie of zo'n speciaal doekje voor het verwijderen van pleisters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Make-up remover op een wattenschijfje werkt goed, het is zacht voor je huid want je kunt het op je gezicht gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met wasbenzine gaat het prima.