Wondjes op mijn gezicht; Hoe te maskeren zonder makeup?

Ik heb een aantal wondjes op mijn gezicht als gevolg van acne. Deze wil ik graag maskeren aangezien ik weg moet. Alleen kan ik geen make-up gebruiken ivm allergie? Heeft iemand een tip om deze plekjes weg te maskeren of wat minder zichtbaar te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga eens langs een goede parfumerie, er zijn ook camouflage produkten die niet negatief werken op een allergische huid.

Antwoorden (3)

Doe een masker op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een camouflagestift helpt daar goed voor.
Geen idee of je daar allergisch voor bent hoor !
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft allergisch te zijn voor make up. Bedoel je daarmee foundation en make up die de huid bedekt, of écht alle make up, incl. lippenstift, mascara en coversticks?

Ik zou twee dingen proberen. 1 - een héél goed merk coverstick (met goed bedoel ik speciaal gemaakt om allergische reacties te beperken en heel natuurlijk, dus NIET heel duur of zo!) probeer eens Dr.Hauschka's coverstick, veel natuurwinkels hebben dat merk wel en anders online bestellen. Dat laatste is niet handig als je hem meteen nodig hebt natuurlijk :-) Zoek natuurwinkel/reformwinkels bij jou in de buurt op op internet en bel ze even om te vragen of ze hem hebben!
Ook als je voor alle make up van dorgisterijen allergisch bent, is er namelijk goed kans dat je deze wel verdraagt!

2 - de wondjes zelf behandelen zodat je volgende keer minder hoeft te maskeren, heel voorzichtig aanstippen met etherische olie van mirre. Mirre essentiële olie is wondhelend en geweldig voor open puistjes, acne,...

Succes!