Is het schadelijk voor mijn huid als ik een extra laagje foundation aanbreng in de loop van de dag?

Ik gebruik in de ochtend dagcreme, een primer, daarna foundation, blush en dat poeder ik af. Rond 16.00u is m'n make up helemaal weg, althans, dat lijkt zo. Is het schadelijk voor mijn huid als ik dan een extra laagje foundation aanbreng. En geen zorgen, dat ziet er erg natuurlijk uit. Krijg geen oranje hoofd of een pannenkoekengezicht ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een foundation hoort de hele dag te blijven zitten.
Misschien heb je niet de goede?

Omdat je ook al blusher gebruikt en poeder, zou ik zeker niet nog eens foundation gaan smeren.

Ik had [vroeger dus] wel altijd een poederdoos en een klein doosje blusher bij me. Net als lipstick. Daarmee kan je de boel weer netjes bijwerken.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ach, heel schadelijk zal het niet zijn.
Het is net als heel vuil worden: niks schadelijks aan,
als je het maar op tijd weer schoon maakt ook.

En gun je huid als het kan ook eens gewoon frisse lucht zonder smeersels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zolang je alles er 's avonds maar weer goed afhaalt met een reinigingsmiddel is er niks aan de hand volgens mij :)
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doe ik sowieso. Elke ochtend en avond :)
De eerste laag is al niet bevorderlijk voor je huid. Je sluit je poriën af waardoor je huid niet kan ademen. Een tweede laagje aanbrengen sluit het dus alleen nog maar meer af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt hooguit puistjes krijgen of een heel droge huid.je verstikt wel je porieen.