Hoeveel highlights zijn ongeveer gewenst wanneer je een geheel lichtere tint blond in het haar wilt creëren, zonder een onnatuurlijk effect?

Toegevoegd na 20 seconden:
En zonder dat je haar heel droog wordt of overbelast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zou dit bij fr kapper laten doen

Antwoorden (1)

Of je haar nu met veel highlights doet of geheel verft zal voor de belasting aan je haar niet veel uitmaken. Als je maar 3 plukjes doet is natuurlijk het minst schadelijk, maar aangezien je een geheel lichtere tint wilt zullen er best veel nodig zijn.
Highlight is sowieso lastig om zelf te doen. Je kan het beter bij de kapper laten doen zij zullen je ook goed advies kunnen over hoeveel highlights, maar dat is prijzig. Vraag een vriendin/moeder/schoonmoeder waarvan je weet dan ze zelf hun haar verven (dit ivm enige ervaring) om het te doen.
Ook kan je het bv 1 keer bij de kapper laten en dan de kunst afkijken en de volgende keer zelf doen (lees een vriendin/moeder ofzo).
Of je haar blond of donker is maakt ook wel een verschil. Bij licht haar zullen minder highlight nodig zijn om een lichtere coup te creeren dan waneer je bruin of donker haar hebt.