helpen aardappelschijfjes om wallen onder je ogen te verminderen echt? is hier een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K
Amadea
12 jaar geleden
Dat kan alleen helpen als het vochtwallen zijn. Tegen vetwallen helpt (helaas, want die heb ik sinds mijn 17e) alleen plastische chirurgie. Aardappels onttrekken vocht. Dat kan je ook gebruiken als de soep te dun is: kook een paar stukken aardappel mee en de brij wordt weer stevig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zouden ze helpen als je ze op je ogen legt of als je ze eet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marjol31n, mijn excuses dat ik dit niet onbelangrijk detail ben vergeten te vermelden. maar ik bedoel aardappelschijfjes voor op de ogen te leggen ; )

Antwoorden (4)

ja dat klopt.

Om wallen te voorkomen, moet je zorgen dat je veel kalium binnenkrijgt

Kalium, aha, dus dat is de remedie tegen m’n wallen. Ik dacht dat ik gewoon meer moest slapen. Waar de Girlscene al niet goed voor is. Maar waar haal ik kalium vandaan? Aardappelen, banaan, yoghurt

site: http://www.energieexpert.nl/energiebesparing/om_wallen_te_voorkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn niet zozeer de aardappelschijfjes die het effect hebben, maar wél iets kouds. Zo werken komkommerschijfjes, koude theezakjes en koude wattenschijfjes net zo goed.

De koude zorgt ervoor dat de haarvaatjes krimpen en er dus minder bloed (is niet erg) op die plek komt - er is minder bloed 'zichtbaar' door de dunne huid onder de ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst is het belangrijk om te weten over wat voor wallen het gaat. Gaat het om 'donkere kringen' of juist over de echte wallen zoals bijvoorbeeld 'een losse huid rondom de ogen'?

Zoals hiervoor al genoemd is, kun je de wallen (de donkere kringen) verkoelen. Hierdoor zullen de wallen inkrimpen, waardoor ze kleiner worden. Alleen is dit van tijdelijke aard en ben je na een klein half uurtje weer bij de oude wallen die je voor het verkoelen juist aan het bestrijden was! Dit werkt dus niet als je er echt vanaf wilt komen.

Het feit dat je wallen krijgt is vaak een kwestie van erfelijkheid. Er zijn dan kleine bloedvaatjes die door de huid heen schijnen. Dit kan ook andere oorzaken hebben en adviseren we je goed te slapen, voldoende water te drinken, minder of geen alcohol en cafeïne te drinken, goed te bewegen, niet te roken en eet gevarieerd.

Ook kun je gebruik kunnen maken van crèmes die speciaal bedoelt zijn om wallen te verminderen. Deze crèmes laten de huid een laagje creëren waardoor je minder makkelijker door de huid kan kijken, zodat de kringen minder worden.

Heb je het over wallen zoals bijvoorbeeld een losse huid rondom de ogen, dan kun je deze verminderen door het te masseren met je vinger van de neus richting de jukbeenderen. Je duwt dan min of meer het vocht eruit.
Dit laat de wal alleen niet helemaal verdwijnen, je kunt de huid operatief laten verwijderen door een plastisch chirurg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof mij of niet,er is 1 remedie tegen wallen,
en dat is sperti zalf gebruiken ze ook voor aambeien.
Word zelfs gebruikt ddr mensen die veel gefotografeerd
worden,echt het is een wonder middel.