Is foundation slecht voor je huid/gezicht?

Ik heb wel eens gehoord dat je er gaten in je gezicht van kunt krijgen...

En hoe zit het met oogschaduw en rouge?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ooit iemand gezien met een gat in haar hoofd door foundation? Nee dus.
naamlooss
12 jaar geleden
Je huid heeft zuurstof nodig. Foundation in vorm van cream bedekt de "gatjes" op de huid waardoor je huid geen zuurstof meer krijgt. Hierdoor krijg je puisten.
Foundation in vorm van poeder verstoppen de "gatjes" niet.
Ik ben een vent, zoiets zei mijn vriendin ooit. Ik weet het niet zeker, vandaag een reactie

Antwoorden (6)

Misschien als je je gezicht niet goed schoonmaakt s'avonds dat je dan last krijgt van pukkels, infecties, wondjes en je zo littekens kan krijgen. Of hele oude foundation gebruikt, Maar dan nog gaten in je gezicht kan ik met niet voorstellen.
In vroeger tijd toen mensen hun gezicht wit poederen mbv het giftige loodwit vielen inderdaad de gaten in hun gezicht.
Maar ik kan me niet voorstellen dat het met gewoon gebruik van foundation zo een vaart zal lopen.
Voor rouge en oogschaduw zal het zelfde gelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vandaag de dag is foundation, rouge en oogschaduw niet slecht voor je huid, mits er een goede basis onderzit, in de vorm van dagcreme en/of oogcreme, en natuurlijk een goede reiniging voor het slapen gaan, met een speciale make-up remover gedaan wordt en bij voorkeur na de remover een lotion of tonic gebruiken om de laatste restjes foundation te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
foundation is opzich niet heeel slecht voor je gezicht, als
je het maar elke avond eraf haalt en je gezicht reinigt. Als je dat niet doet, kan het zorgen voor verstopte poriën.

x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een foundation is juist niet slecht voor je gezicht, tegenwoordig zijn er nu veel foundations die juist je huid hydrateren en beschermen, denk aan spf en anti oxidanten.
Wel moet je 2 keer per dag je gezicht reinigen met een reinigings middel en een tonic om je zuurgraad weer op pijl te brengen.
En vaak komen bultjes en pukkels niet door een foundation, maar door slechte reiniging en slechte voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet slecht voor je huid,de meeste produkte worden toch getest,het is echter wel heel belangrijk dat je je huid ,s,morgens en s,avonds goed reinigt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een soort van bescherming over je huid. Maar geen goede bescherming, het zorgt er voor dat je huid niet meer kan ''ademen.''
Dat merk je vooral als je puistjes hebt, het word alleen maar erger. (Ook als je haar erop komt trouwens.)
Als je het gebruikt (tenminste doe ik) moet je het goed reinigen. Onder de douche schoonmaken met water, uit de douche een reinigingsmelk erop smeren en er weer afhalen. Daarna met de garnier exfobrusher over me gezicht en weer afspoelen.
Maar ookal doe je dat allemaal niet, gewoon goed schoonhouden! al die stappen moeten niet natuurlijk. (:

Liefs