Vallen je wimpers uit van mascara?

Ik gebruikt waterproofmascara en die moet je eraf halen met warm water( staat erop) maar dat vallen er elke keer een paar wimpers uit. Is dit normaal? Of moet ik mijn mascara er op een andere manier afhalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Waterproof mascara kun je er het beste afhalen met oogmake-up remover op oliebasis. Een watje met slaolie werkt ook, maar dat ruikt een beetje raar.

Het verliezen van wimperhaartjes is overigens niet vreemd, van nature vallen ze ook uit, maar ze breken ook vrij makkelijk af als je te hardhandig moet schrobben om je mascara er af te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik haal het er altijd af met oogmake-up remover ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waterproof mascara moet je er af halen met speciale oogmake-up remover voor waterproof oogmake-up, met alleen water krijg je het er niet af, dan blijven er restjes op je wimpers zitten, die hard worden en daardoor kunnen je wimpers afbreken en je ogen gaan irriteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat er wel helemaal af hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan is het geen beste kwaliteit, waterproof betekend watervast, dat hoort er niet met alleen water af te gaan. Dan moet het ook uitlopen in de regen of tijdens een huilbui
Het is niet voor niks waterproofmascara. Dat moet je er afhalen met speciale make-up remover. Goed opletten of de remover ook echt geschikt is voor waterproof make-up want dat moet er wel echt op staan. Anders kan het ook voor niet waterproof zijn en dan krijg je het er nog niet goed af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja met oogmakeup remover ;P
Met water gaat het niet erg goed eraf en je moet het vorzichtig doen dus niet de hard want dan valen indd wimpers van uit ik zal je een filmpje op youtube laten zien waar ze uitleggen hoe het moet: http://www.youtube.com/user/xsemmyxerik#p/u/35/peYrs9IHkoI
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke is het, van welk merk? Erg belangrijk! Die van Clinique en Kanebo zijn waterproof en verwijderbaar met water van 38•c. De 'hulsjes', die je mascara vormt om je wimpers, laten los bij die temperatuur. Ik heb wel eens gedacht dat mn wimpers er massaal afvielen toen ik het gebruikte, schrok me dood. Maar dat zijn die hulsjes dus, no worries
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is van Catrice : Better than waterproof mascara