je kunt pigmentvlekken creme van biodermal proberen, werkt dit niet snel genoeg of niet voldoende kun je het camoufleren, wel is het belangrijk iedere dag een dagcreme met uv filter aan te brengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
camoufleren werkt niet???, mijn buurvrouw zweert bij de pigmentvlekken creme, de vlekjes gaan er niet helemaal mee weg, maar worden wel lichter.
Bij de huisarts aan laten stippen met vloeibare stikstof.
Is heel effectief. Doet bijna geen pijn.

De stikstof is heel koud. Bij contact met de huid ontstaat een blaartje zoals bij een tweedegraads verbranding. Onder het blaartje vormt zich nieuwe huid zonder pigment vlek.
12 jaar geleden
je kunt eventueel ook een micro dermabrasie behandeling op dat gebied laten doen.

Het apparaat verwijdert met behulp van zeer fijne kristallen een dun laagje van de opperhuid. Hierdoor verdwijnen oneffenheden en kan de huid zich vernieuwen en verjongen. Een microdermabrasie behandeling is de meest natuurlijke, minst ingrijpende methode om de huid structureel te verbeteren.Microdermabrasie is een zeer effectieve pijnloze behandelmethode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga niet aan de gang met die zogenaamde bleekcremes of verblekende cremes e.d.
Die heb ik geprobeerd op mijn eerste ouderdomsvlekjes, het hielp geen barst.

Natuurlijk zijn er mogelijkheden.
Via de medische weg.
Wegbranden.
Wegsnijden.
Wegschrapen.
Weglaseren.

Allemaal een hoop gedoe, en duur, en ook pijnlijk want men moet wel eerst die huid kapot maken.
Of verwijdering met de laser mogelijk is hangt af van de groep, de kleur en de diepte van de pigmentvlek.

Pigment is een bruine kleurstof die wordt aangemaakt door de pigmentcellen die zich in de onderste laag van de opperhuid bevinden. Dus die hele opperhuid moet kapot.
Dat kost meestal een paar behandelingen.
En dan maar zien hoe dat zich weer herstelt.
De behandeling kan echter niet voorkómen dat er in de toekomst nieuwe vlekken ontstaan. (Uiteraard kunnen deze dan ook behandeld worden > als je maar betaalt!).

Lees in de bronnen er meer over. Dat zijn klinieken die jou vanalles beloven.

Ik zou zeggen: Leuk, zo'n vlekje.