Wie heeft er een snel middel tegen diepe kloven in de voeten. Lopen doet erg pijn.

Heb van alles geprobeerd nu bezig met glycerine maar blijft heel pijnlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
38.3K

Het beste antwoord

De klovencreme van Kruidvat, werkt het beste, duur of goedkoop middel, dit is echt aan te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Wat je zelf kunt doen is het volgende:

- Draag schoenen en slippers die goed passen.
- Gebruik twee maal daags een diep indringende, verzorgende crème.(bron 2)
- Gebruik eventueel een eeltrasp om de aanwas van overtollig eelt te beperken.
- Gebruik bij verweekte kloven een schimmeldodend product.

Mocht dit alles niet werken, zul je toch naar een pedicure moeten. Daar zal het volgende gebeuren:

"De behandeling is erop gericht om de elasticiteit van de huid te vergroten. Bij oppervlakkige kloven zal de droge huid machinaal weggefreesd worden.
Bij diepe kloven wordt de dikke laag eelt verwijderd zodat de huid weer soepel meebuigt bij belasting. De harde randen van de kloof worden voorzichtig weg gesneden en gefreesd zodat de huid zich weer kan sluiten. De pijn zal direct na de behandeling sterk verminderen of zelfs geheel verdwenen zijn." (bron 1)

Toegevoegd na 20 seconden:
bronnen zijn andersom!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke +
Als je 2 x daags de creme aanbreng, doe er dan lekker veel op en doe er een pleister over.
Gehwol voetencreme is een weldaad voor je voeten en... geeft snel verlichting.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.gehwol.nl/de-oplossing-voor-je-voeten-en-benen/herstellen/kloven-zalf/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd ik heb het ook wel eens heel erg gehad .toen heb ik een keer savonds heel dik ingesmeerd en toen verbandgaas erop gedaan ,sokken eroverheen en zo gaan slapen.de volgende morgen was de pijn al veel minder! nu gebruik ik het nog wel eens ter voorkoming. sucses!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij gebruiken het om onze voeten ter preventie heel en in conditie te houden. Dit mede in verband met i.v.b. met slecht helende wondjes bij ouderdom en/of diabetes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er nog NOOIT iets positiefs van gemerkt dat veel goedkopere middeltjes niet ook bieden. Geen wondermiddel, wel de hoofdprijs.
zelf gebruik ik ambachtcreme, en bij dagelijks insmeren voor het slapen heeft het mij erg geholpen. intratuin en bloemisten verkopen het vaak wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Middelen met salicylzuur verweken het bovenste laagje van de huid waardoor dit loslaat; hierdoor verdwijnt schilfering. Het zorgt ook dat de normale groei van de huid wordt gestimuleerd. Dit werkt vooral goed bij (eeltige) plekken waarin door droogte kloven zijn ontstaan. De eeltlaag wordt weer soepel, de kloven genezen omdat de huid door de toegenomen soepelheid weer kan dichttrekken. Als zalf, crème of gel met salicylzuur met regelmaat wordt gebruikt, wordt bovendien voorkomen dat de huid verder uitdroogt en daarmee het ontstaan van kloven voorkomen, bijvoorbeeld Salicylzuur Zalf en Salicylzuur gel 6%, verkrijgbaar bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik doe is met een vijl er overheen vijlen.Dit kan je gewoon doen en doet geen zeer.En verder goed schoon houden en ik vet houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I v/d beste middelen? uierzalf,geweldig.
Maar zou je wel blijven tobben?
Bezoekje aan h.a of pedicure die kunnen
je het beste advies geven.
Die hebben toch altijd middeltjes waar wij
niet zo maar aan kunnen komen.
En natuurlijk kan het ook aan je schoenen
liggen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad.
eerst naar schoenen kijken, dan naar huisarts en eventueel pedicure
Wellicht is het beter een pedicure te bezoeken. Niet alleen voor het probleem nu, maar ook voor tips hoe je het in de toekomst kan voorkomen.
Heb je ook geprobeerd de voeten dik in te smeren voor het slapen gaan en dan katoenen sokken eroverheen aantrekken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekend probleem, helaas. Het beste op de korte termijn werkt je voeten gewoon lang weken in water (lopen door nat gras doet ook wonderen), maar als de huid weer droog is, komen de pijnlijke kloven helaas weer snel terug.

Zelf zweer ik bij uierzalf / melkfett. Gewoon 's morgens een dikke laag op mijn hielen (of ik mijn eelt nu heb verwijderd of niet) en met blote voeten in de crocs, en 's avonds een wat dunner laagje (onder de eventuele sokken), en ik heb eigenlijk nergens last van. TOT ik weer een poosje verzuim te smeren.

Het maakt eigenlijk niet eens zo veel uit WAARMEE je smeert, ALS je maar smeert, en dan kun je rustig het allergoedkoopste nemen. (Vandaar mijn keuze voor uiterzalf).

Verder proberen je voeten zo weinig mogelijk te laten uitdrogen, dus sokken aan (wat ik pertinent weiger, dus vandaar mijn 'smeerplicht')en goed afdrogen en eventueel talkpoeder gebruiken na het douchen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik hielkloven-creme van dr Scholl
echt prima resultaat, heel weinig nodig smeert dus zuinig
verder idd smeren met alles wat vet en verzorgend is