Hoe kan je voorkomen dat je haar snel vet wordt, nadat het gewassen is?

Het maakt vast niet veel uit, maar wordt het sneller vet in een staart of los, als je veel buiten bent, of juist binnen. Dat soort dingen...

Niet met antwoorden komen als; scheer je kop kaal :P dan krijg je een minnetje hoor! haha

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Hoi,

Heb zelf lang haar, dus dit is ook voor mij een terugkerend probleem. Een aantal dingen kunnen hierin een rol spelen:

-los of vast: geen idee eigenlijk, maakt bij mij niets uit (hoor graag opties van anderen ;-) )

-was je je haarborstel wel geregeld? Als je met je borstel je vette haar borstelt, vlak nadat je het gewassen hebt geef je dat vet weer af op je schone haar.

-als je je haar wast, ga je dan goed (met je vingers, niet je nagels!) OVER Je hoofdhuid heen om deze ook schoon te maken? Was tip van mijn kapper.

-de soort shampoo die je gebruikt. Ik heb shampoo's gebruikt van €25 per fles met bijbehorende conditioner, maar ben na jaren van alles proberen toch weer op Andrelon (wel een nieuwe soort, dacht ik) uitgekomen. Sindsdien wordt mijn haar een dag of 4 niet vettig om te zien. Eerder was dit al zo na 2 dagen.

Mijn andere tip(s) zijn al genoemd ;-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het wordt sneller vet wanneer het los zit. Door veel beweging en wanneer je vaak met je handen door t haar gaat bevordert dit de productie van bv talg waardoor je haar sneller vet wordt.
Was je haar ook niet te vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snelle oplossing

Tussen de wasbeurten in kunt u de vettige look minimaliseren via het aanbrengen van droogshampoo. U kunt die makkelijk zelf bereiden door een deeltje baking soda (zuiveringszout of natriumbicarbonaat) te vermengen met een deeltje maïzena.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je handen insmeren met citroensap en daarmee door het haar gaan wanneer je merkt dat het een klein beetje vettig wordt.

Ik kan je wel een tip geven hoe je kan voorkomen dat je haar ooit nog vet wordt, het duurt wel een paar weken. Was je haar op de normale manier maar met de helft minder shampoo en conditioner. Was het niet meer tot het opnieuw vettig is, maar spoel het wel elke dag met water (onder de douche of onder de kraan). Houd dit een tijdje vol: was je haar énkel wanneer het vettig wordt en spoel elke dag. Na een tijdje zul je merken dat het niet meer vettig wordt, ook al gebruik je geen shampoo meer. Gewoon elke dag spoelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen de citroensap lijkt me geen goed advies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De truck is de talgklieren minder te activeren door minder (vaak) shampoo te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Citroensap droogt uit, als je ervoor zorgt dat je hoofdhuid niet in contact komt met het sap is het wel een eenvoudig trucje om snel het vettige uit het haar te krijgen.
Je haar niet te veel kammen en van een muts wordt ht ook snel vet.
Ik heb ook vet haar en was het al 40 jaar lang elke dag en het blijft echt goed en gezond, dus...ik zal het gewoon lekker wassen als het vettig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorkomen dat het vet wordt zal niet gaan, ook niet als je haren er afscheert.

De talgkliertjes op jou hoofdhuid produceren vet om je hoofd te beschermen tegen warmte en kou, gewoon een natuurlijk iets waar je weinig tot geen verandering in kunt brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor snel wordend vettig haar hoef je natuurlijk je niet kaal te scheren! wat de oorzaak van vettig haar kan zijn is verschillend. Je kan het voorkomen door bijvoorbeeld je haar niet met te veel shampoo te wassen.
Je haar ook niet te vaak wassen. Als je je haren wast niet te hard over de hoofdhuid masseren dan maak je kliertjes actief waar je haren vettig van worden hetzelfde als je je haar föhnt niet te heet en te dicht op je hoofd vanwege het actief maken van kliertjes.
Als je je hier aan houdt moet het minderen zo niet kan je altijd van Andrélon shampoo kopen tegen vettig haar. En als dat dan niet werk heb je nog bij bijvoorbeeld de drogist shampoo die Dermolin heet kopen die moet wel werken is iets duurder €5,50 maar werkt perfect.
ik heb hier zelf ook last van gehad en ben over gegaan op Dermolin en hij wwerkt echt perfect....

Succes