Ik ben verkouden en mijn neus is nu helemaal kapot van het snuiten in zakdoekjes. Wat te doen?

Na 39409832049823840938 keer mijn neus te hebben gesnoten is mijn neus rood en is erg gevoelig. Weet iemand hoe ik de huid kan kalmeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso proberen zo min mogelijk te snuiten :)

Antwoorden (15)

Door hem licht in te smeren met vaseline. Maar als je hem 39409832049823840938 gesnoten hebt, zal het wel even duren voordat de huid weer hersteld is.
Beterschap!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik geen zakdoekjes en tissues meer, want daarmee schuur je de neus nog meer.
Als je een loopneus hebt kun je het beste naar een wastafel gaan en je neus met je vingers snuiten. Je kan ook snuiten door de neusgaten 1 voor 1 met een vinger dicht te knijpen net als sporters doen tijdens het sporten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een tip voor de volgende keer als je neus verstopt is: Gebruik iets warms onder je neus bijv. stoom daar word je neus weer open van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamillosan zalf of Calendulan creme van VSM helpen goed om de huid van je arme neus te kalmeren.
Papieren zakdoekjes met balsem gebruiken helpt ook een beetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige dat echt helpt is zoals hierboven aangegeven, Vaseline. En de volgende routine.
Na elke snuitbeurt, goed insmeren met vaseline erop maar ook in je neus. En elke avond met een wattestaafje en lauw-warm water de vaseline resten aan de binnenkant van je neus weg halen en schoonmaken en dan weer in smeren.
Dit is de enige manier waarop ik voorkom dat ik 3 weken als Rudolph the Red nose Reindeer er bij loop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeer er eens Purol op verkrijgbaar bij de drogist.
12 jaar geleden
Wat je ook kunt doen is een strookje tissue oprollen en in je neusgat steken. Ziet er heel debiel uit, dus kun je het beste doen als je alleen bent. De snot zuigt dan in het rolletje/propje tissue en als het volgezogen is, doe je er weer een nieuwe in. Zo hoef je niet steeds te snuiten en spaar je de huid van je neus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nivea uit het bekende blauwe blikje helpt bij mij in dit geval goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de neuscreme van weleda werkt geweldig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bach crème kalmeert de huid ook erg goed, dit is verkrijgbaar bij de betere drogist.
Als je ook nog nieuwe zakdoekjes nodig hebt kun je beter die van het merk Lotus nemen. Deze zijn hypo allergeen en zo zacht dat ze bijna niet te vergelijken zijn met normale zakdoekjes. Ik denk dat je ze alleen nog bij de supermarkt kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even niks erop doen. Wel zoveel mogelijk stomen. Dan is je verkoudheid ook het snelste weg en ook de andere klachten.
Gebruik je wel zachte zakdoekjes? Anders een katoenen zakdoek gebruiken. Dat is fijner voor je neus heb ik zelf gemerkt. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoera voor de vaak gewassen katoenen snotlap, daar blijft je neus veel blijer van dan van papieren zakdoekjes. +
gebruik extra zachte zakdoekjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra bij mij de snotteritis toeslaat, smeer ik elke keer na het snuiten even met de Labello-stift langs m'n neus ( en neusvleugels). Zo voorkom ik, dat m'n neus rood of vellerig wordt.
(Ooit eens per ongeluk ontdekt tijdens een skivakantie, toen ik alleen een Labello in m'n ski-jack-zak had.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje vaseline op de pijnlijke plekjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEUSSPRAY het wondermiddel bij verkoudheid