Nee hoor. Ik was mijn haar iedere dag en heb juist minder vet haar dan als ik dat niet doe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haar wordt wel degelijk sneller vet, alleen je merkt het niet als je het elke dag wast. Zou je een dag overslaan, dan is het ONMIDDELLIJK weer vet, terwijl dat bij een normaal wasritme pas na 3 tot 10 dagen hoeft te zijn. (In de puberteit wordt het vaak wat sneller vet, maar daarbuiten is eens in de week vrijwel altijd ruim voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt Marleen
Ja. Je wast het bescherm laagje van je hoofdhuid af. Dus zal je hoofd deze zo snel mogelijk proberen te herstellen. En zal zijn talg productie verhogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Klopt, ik was mijn haar nu minder vaak en het ziet er beter uit en is minder vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook je haar wassen en niet je hoofdhuis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit m'n hoofdhuis gewassen.
Gelukkig ;-) Wel m'n hoofdluis.
Minder gelukkig.
Wat voor mij echt heeft gewerkt: mijn haar minder vaak wassen. Ook met het wassen van je haar stimuleer je de talgklieren van je haar doordat je de shampoo (en conditioner) inmasseert, en daarna uitspoelt. Hiermee zet je druk op je hoofdhuid. Het voelt heel lekker en fijn om elke dag je haar te wassen, maar ten eerste is het echt niet nodig (twee keer in de week is prima), ten tweede wordt je haar er sneller vet van en ten derde is het zonde van je fijne producten.
fremar
12 jaar geleden
Ja klopt. Als ik mn haren elke dag ga wassen worden ze sneller vettig. Daarom was ik ze ook 3 of 4 keer in de week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was mijn haar ook iedere dag, maar volgens mij word het daardoor idd sneller vet, want vroeger had ik daar geen last van. Ik waste vroeger mijn haar om de dag, of om de 2 dagen, en toen waren ze niet vettig. Maar nu was ik hetbiedere dag, en dus als ik het 1 dag niet was, worden ze al vettig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het klopt dat je haar dan sneller vet word.

Als je je haar wast dan stript de shampoo je haar en hoofdhuid als het ware. Het verwijderd alle vettigheid van je haar en hoofdhuid wat erop zit op dat moment.
Vervolgens gaan je klieren op je hoofd werken om weer talg aan te maken.
Want je huid heeft een bescherm laagje nodig,ook op je hoofd (talg).

Daardoor word ons haar ook weer vet. Hoe vaker jij je haar 'stript' hoe harder je klieren gaan werken voor het nieuwe beschermlaagje. Met als gevolg dat je haar sneller vet word.

Daar bovenop komen nog de haar producten die je (misschien) gebruikt in je haar elke dag. Dat bouwt op met als gevolg nog vetter haar.

Stel je dit uit, gaat het minder hard werken waardoor je haar minder snel vet word.

Nu is het niet makkelijk om zo 123 van elke dag je haar wassen naar om de 3 dagen te gaan juist omdat het zo snel vet word maar het heeft tijd nodig aangezien je hoofdhuid gewend is snel te werken.

Maar het is wel beter voor je haar om het om de paar dagen te wassen en niet elke dag.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeet ik nog te zeggen:

Na de shampoo gebruiken de meeste dames ook nog conditioner of cremespoeling. En meestal gebruiken ze die op het hele haar. ook dit kan weer voor meer vettigheid zorgen.
Conditioner of cremespoeling hoef je alleen op het stuk richting de punten aan te brengen, niet bij de hoofdhuid.

Conditioner/cremespoeling zorgt namelijk voor een laagje over je haar waardoor het zo zacht en minder klitterig word. Gebruik je dit bij je hoofdhuid word je haar nog gevoeliger voor het vet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is onzin. Heb het weleens uitgeprobeerd maar het maakt niks uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt van vaak je haren wassen krijg je sneller vettig haar! Doordat je met shampoo over je hoofdhuid masseert komen er kliertjes actief die je haar vettig maakt en hoe vaker jij je haren was hoe vaker die kliertjes actief worden en des te vaker krijg je snel wordend vettig haar.
succes