Is handen wassen met alleen water, na het plassen, voldoende om niet ziek te worden? Of moet perse zeep gebruikt worden?

Is handen wassen met alleen water, na het plassen, voldoende om niet ziek te worden?
Of moet perse zeep gebruikt worden?

een jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

“Dit doen we al decennia lang en er is geen enkele aanwijzing dat dit niet meer verstandig is. Ook als je denkt dat je vrij schoon bent, is het altijd belangrijk om na toiletgebruik je handen te wassen. Door je handen te wassen spoel je de bacteriën die niet bij jou horen van je af. Doe dit vooral met gewone zeep. Anti-bacteriële zeep zet de deur open voor nieuwe bacteriën, omdat je ook de goede en belangrijke bacteriën hiermee doodt. En dan kan het dus wél misgaan.”
fremar
een jaar geleden
Mensen hebben ooit geleefd zonder zeep, eigenlijk kan alles met water. Er is gewoon minder kans op ziektes met zeep. Uiteindelijk is het normaal om ten minste eens jezelf te wassen met zeep, zo blijf je wat bij de huidige algemene hygiene van men.
een jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
@sharpy, in de tijd dat men niet regelmatig zeep gebruikte, werd men lang zo oud niet als tegenwoordig.
sharpy
een jaar geleden
@Antoni, daar heb je gelijk in haha