Jazeker.
Uit een onderzoek door het Nationaal Ouderenfonds blijkt de meerderheid van de 65-plussers het uiterlijk belangrijk te vinden.
Ze gebruiken veelvuldig verzorgingsproducten en ook bezoeken velen nog regelmatig een specialiste.
Ruim een derde (36 procent) van de ouderen zegt het nog altijd heel belangrijk te vinden dat ze er goed uit zien. Deze ouderen gebruiken nog dagelijks verzorgingsproducten en zeggen niet naar buiten te gaan zonder make-up.
De grootste groep ouderen (bijna 60 procent) vindt het uiterlijk op hogere leeftijd nog wel belangrijk, maar minder dan vroeger. Deze groep verzorgt zich echter nog altijd goed; de huid komt niets tekort en ook wordt de kapper nog regelmatig bezocht.
Slechts 5 procent van de ouderen vindt dat uiterlijk er op hun leeftijd niet meer toe doet. Deze mening wordt sterker naarmate de leeftijd vordert. Zo ligt dit percentage onder 85-plussers op 12 procent.
SimonV