Waarom ontsteekt er maar één gaatje als ik oorbellen indoe?

Ik heb al een tijdje geen oorbellen meer gedragen, maar ik kwam laatst een paar tegen die ik leuk vond en die heb ik in gedaan. De eerste dag ging het prima, maar de tweede dag deed ik een ander paar in en moest ik wat apart/harder doorduwen om de oorbel er in te krijgen bij mijn rechteroor (volgensmij is dat gaatje wat schuin) en toen is dat gaatje (heb er drie, twee rechts 1 links) gaan irriteren. Ik heb het gedisinfecteerd met wat alcohol en er een zilveren oorbel in gedaan. Is dit de juiste behandelmethode en kan ik gewoon verder gaan met oorbellen dragen als het geheeld is of ben ik misschien allergisch voor iets in de oorbel in maar een gaatje in dezelfde oorlel?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Het ene oor is het andere niet. Het kan dus aan de oorbel zelf liggen, maar het kan ook gewoon zijn dat je ene oor gevoeliger is. Behandelen met alcohol is overigens prima hoor! Ik zou wel wachten tot het geheeld is en niets forceren.