Hoe kan je goed je eigen haar knippen in spiegelbeeld?

De spiegel lijkt je voor de gek te houden, zodat je gauw verkeerd gaat knippen Maar het is wel een goede bezuiniging,, zo je wilt een goede investering in je portemonee op jaarbasis heb je wel een 200 euro 'verdiend'. Moet het wel lukken natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
16K

Antwoorden (2)

Ik knip al bijna 20 jaar mijn eigen haar en doe dat als volgt: ik kijk in de spiegel waar er wat af moet, of ik voel met mijn vingers waar de lokken te lang worden. Met 1 hand pak ik een lok haar en met de schaar in de ander hand knip ik daar een stukje af ZONDER in de spiegel te kijken. Na het knippen controleer ik met spiegel (meestal 2 spiegels) of het links en rechts gelijkmatig genoeg is. Zo niet, nog een keer knippen. Je kunt wel in de spiegel kijken als je een lok haar tussen je vingers pakt, maar tijdens het knippen doe ik dan altijd even mijn ogen dicht, anders houd ik inderdaad altijd die schaar precies de verkeerde kant op scheef.

Knip steeds korte stukjes. Zowel qua lengte korte stukjes eraf, maar ook niet te grote lokken in 1 keer.

Hoewel kappers het haar vaak nat maken voordat ze gaan knippen, vind ik het makkelijker om in droog haar te knippen. Ik zie dan ook direct hoe het valt.
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Zo heb ik het in het verleden ook vaak gedaan dus een Plus van mij.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank u wel. Ga het van de week op deze manier proberen. Overigens was de eerste keer best nog goed gelukt, maar ik was er wel langer dan de kapper mee bezig.
Kijk in de spiegel en knip waar je haar te zwaar wordt. Dat doe je zo: pak een plukje, draai de pluk rond en knip de uiteinden in. Je knipt dus niet verticaal maar maakt kleine 'inknipjes'. Begin rustig en schud je haar tussendoor goed uit.