Goed schoon houden, dagelijks draaien en vooral je handen wassen iedere keer.

Bron: Wat moet ik doen wanneer mijn oor gaat onsteken?
Mocht je echt last krijgen van het geschoten gaatje, dan zouden we aanraden om de oorbel er uit te halen. Daarna is het belangrijk om het gaatje schoon te houden. Gaat je oor echt pijn doen, wordt het heel rood en gaat het ook opzwellen? Dan kan het duiden op een ontsteking. Als je één van deze symptomen vertoont, neem dan contact op met de huisarts.