Hoe krijg je zacht/glanzend haar?

Hoi, ik heb van mijzelf een beetje golvend haar en het pluist veel.

Weten jullie misschien goede producten die ik kan gebruiken voor zacht/glanzend haar?

Door te stijlen wordt mijn haar nog pluiziger

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.girlscene.nl/artikel/13022-dos-donts-bij-stijlen-van-je-haar
Pieterke
3 jaar geleden
Je kapper kan hier goed advies over geven.
Amadea
3 jaar geleden
Aangezien het haar duidelijk geverfd is kun je dat inderdaad beter aan de kapper vragen. Ik heb wel tips over hoe natuurlijk haar dat droog is en pluist weer zacht en gezond wordt, maar die werken niet bij geverfd en door hete tangen beschadigd haar...

Antwoorden (1)

1. Pas op met shampoo
De uiteinden van je haar zijn een stuk droger dan de haarwortels. Het is daarom lang niet altijd nodig je hele haar te wassen. Vaak volstaat het om alleen je hoofdhuid met shampoo te wassen. Was je wel je hele haar, pas dan op dat je dit niet te wild doet. Door je haar bovenop je hoofd door elkaar te ‘husselen’, zoals veel mensen doen, raakt het sneller beschadigd doordat het in de knoop raakt. Wees dus voorzichtig met je haar wanneer je het wast.

2. Borstel het nooit als het nat is
Ben je gewend je haar lekker glad te borstelen als je net uit de douche stapt? Stop daar dan direct mee. Wil je het echt per se ontklitten als het nat is, kun je hiervoor beter rustig met een grove kam door je haar gaan. Ook kun je een borstel gebruiken die speciaal is ontwikkeld voor nat haar.

3. Gebruik een oud T-shirt om je haar te drogen
Als er iets is wat je niet wilt gebruiken om je haar mee af te drogen, is het een ruwe handdoek. En waar droog je waarschijnlijk al je hele leven je haar mee? Inderdaad. Door met een handdoek door je haar te wrijven creëer je juist dat pluizige haar dat je wilt voorkomen. Veel beter kun je een oud katoenen T-shirt gebruiken. Knijp hiermee het water uit, in plaats van dat je ermee door je haar wrijft.

4. Beëindig een föhnbeurt met koude lucht
Is je haar drooggeföhnd, zet je föhn dan op de koude stand en ga er nog een laatste keer doorheen. Zo zet je het als het ware ‘vast’ waardoor het volume behoudt, maar het helpt ook de haarschubben sluiten.

5. Slaap op een zijden kussensloop
Dit klinkt misschien overdreven, maar het helpt écht de glans in je haar te behouden. Een katoenen kussensloop absorbeert een stuk meer vocht dan een zijden kussensloop, waardoor het je haar dof en droog maakt. Door op een zijden kussensloop te slapen, blijft je haar meer gehydrateerd, resulterend in zijdezachte lokken.