Kunnen na een week zweerknopjes eruit?

Gisteren heeft mijn dochter oorbelletjes gekregen. Nu wordt ze vrijdag geopereerd aan haar amandelen. Dom dom dom, helemaal niet aan gedacht dat sieraden dan af moeten. Is het erg wanneer een week na het schieten de oorbelletjes een dag uit moeten? Groeit het snel weer dicht? En is het er weer in doen pijnlijk? Graag jullie advies.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Het eerste jaar kunnen gaatjes nog makkelijk toegroeien. Daarom dat je dan regelmatig belletjes in moet doen.
Maar, de eerste weken ( 6 voor vlees 12 voor kraakbeen ) moet je ze eigenlijk constant in laten zitten.
Draaien van de bel en ontsmetten moet natuurlijk ook.

Maar jou vraag.
Een dag uitdoen omdat het moet lijkt me geen probleem. Ik heb online gevonden dat mensen ze in de nacht soms uitdoen waarna het tegen de morgen nog niet gesloten is. Dat lijkt me ongeveer even lang als de belletjes van de dochter uit zullen moeten voor haar operatie.
Als je ze uit gaat laten voor langer, dan gaan ze terug toe groeien.
Wat ik verder ook betwijfel ( niet weet ) is dat het meteen helemaal terug zo toe zal zitten als een normale oor. Ik verwacht eerder dat de achterkant of ergens binnenin een klein en dus vliesje zal krijgen dat je makkelijk kan doorprikken. Dat gebeurt toch bij mijn gaatjes als ik meer dan een als jaar of zo geen bel in doe. Dat vliesje doet bij mij geen pijn. Al het gefriemel aan je oor om erdoor te raken is wel lastig. Misschien bij nieuwe gaatjes best terug door een professional laten doen.
Toegevoegd op 26 mei 2019 07:47: tekst